قله سیاه پلاس از روستای جورد

ضریب خطر منطقه : ● خطرناک
تاریخ ثبت در سایت : 1402/1/24
تجهیزات یا تخصصها : تجهیزات مناسب کوهنوردی با توجه به فصل صعود

توضیحات : چهارشنبه۲۳ فروردین ۱۴۰۲، قله سیاه پلاس در رشته کوه البرز مرکزی و در شمال منطقه رودهن و جاجرود و در جنوب دشت لار قرار دارد این قله روی خط راس شرقی غربی قرار دارد که شامل قلل گل زرد، وستان، سیاه پلاس، فیل زمین، گاوبینی، سرسیاه غار، سیاه چال، سیاه ریز، ریزان، آتشکوه، مهرچال، پیرزن کلوم میشود. از تهران تا پای کار حدود یکساعت و نیم راه هست که البته راه روستای جورد آسفالت نیست ولی قابل تردد است ما حرکتمان را ساعت ۶:۲۵ از انتهای روستا در ارتفاع ۲۲۱۰ متری شروع کردیم و در ساعت ۷:۱۰در محوطه باصفایی نیم ساعتی را برای صرف صبحانه توقف کردیم و سپس با شیب ملایمی بطرف پشت تیغه های وحشتناک قله رفته جایی که برف زیادی نشسته بود و گذر از آن برای رفتن روی یال تقریبا غیر ممکن بود بهمین منظور ناچارا مسافتی را برگشتیم تا بتوانیم از زیر تیغه ها مسیر ایمن تری را پیدا کنیم و با استفاده از چند دست به سنگ خود را را بروی خط الراس رسانده و از این مرحله با شیب ملایمی و با برفکوبی در ساعت ۱۲:۲۰ به قله رسیدیم در حالیکه نمای قله دماوند از بالای ابرهای اطرافش تا حدودی پیدا بود و بسرعت همان مقدار اندک نمای قله دماوند نیز زیر ابر فرو رفت ساعت ۱۲:۴۵ بازگشت را از همان مسیر با اندکی تغییر شروع کرده و پس از صرف نهار در میانه راه ساعت ۱۶:۴۵ به پای کار و کنار ماشین رسیدیم میشه گفت که کل مسیر تقریبا هیچگونه پاکوب مشخصی ندارد