پیله کوه- بریانچال (از مسیر یال شرقی)

امتیاز :   5   :   5
نام : پیله کوه- بریانچال (از مسیر یال شرقی)
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : البرز
میزان سختی : ● متوسط
مسافت : 12 KM
برنامه : 1 روزه
مناطق : جاده چالوس - بعد از روستای خوزنکلا و نرسیده به سد کرج (پارکینگ سوپر ما
بهترین زمان برای این منطقه : تمام سال
ضریب خطر منطقه : ● بی خطر
تاریخ ثبت در سایت : 1401/10/10
مدت زمان : 11 ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 3012
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها :

توضیحات : گزارش صعود قله پیله دیماه کوه و بریانچال از یال شرقی
این برنامه در تاریخ 8 دیماه 1401 به اتفاق همنوردان خوبم آقایان سیامک هاشمی، سیاوش شهیدی و حسین نیکخواه انجام شده است.
با توجه به تصاویر ماهواره ای و نقشه های توپوگرافی مسیر این برنامه را طراحی کردم و صبح پنجشنبه با یک دستگاه سواری و از طریق جاده قدیم چالوس عازم منطقه شدیم. در پارکینگ کنار سوپر مارکت مجنون ماشین رو پارک کردیم و با توجه به آنکه دماسنج ماشین منفی 12 را نشان می داد تصمیم گرفتیم کمی بیشتر تامل کنیم نهایتا ساعت 6.05 استارت برنامه زده شده و از روی یالی که در بخش آغازین پر شیب بود شروع به صعود نمودیم. در برخی قسمت ها پاکوب ضعیفی دیده میشد ولی تداوم نداشتند و ما مسیر یال را ادامه دادیم. ساعت 8.30 به محل مناسبی برای صرف صبحانه رسیدیم و پس از حدود نیم ساعت توقف مجددا حرکت کردیم. ساعت 10.18 از کنار سنگ چینی عبور کردیم و حدود ساعت 10.30 از دور تابلو قله ای را دیدیم. تعجب کردم که چطور انقدر زود به مقصد (قله پیله کوه) رسیدیم چون بر اساس محاسباتم باید 6 کیلومتر پیمایش می کردیم با همین تصورات پیش می رفتیم تا ساعت 11.06 به کنار قله رسیدیم و نام قله بریانچال را بر تابلو دیدیم. نام این قله روی هیچکدام از سایت های آنلاین توپوگرافی نبود اما همنوردان عزیز باشگاه سرو البرز تابلویی بسیار شکیل برای آن تدارک دیده بودند و ما نیز به یادگار عکس هایی کنار این قله گرفتیم (ارتفاع ثبت شده جی پی اس من :2855 متر)؛ البته لازم است اشارهکنم که ارتفاع نقطه 005 این فایل حدود 2860 متر و کمی بلند تر از محلی است که تابلو نصب شده بود. پس از استراحتی کوتاه مجددا به راه افتاردیم و با کمی ارتفاع کم کردن در مسیری که برف بیشتری داشت به سمت قله پیله کوه رفتیم. در بین راه توقف هایی کوتاه برای ریزه خواری و آشامیدن آب داشتیم و نهایتا ساعت13.03 به قله پیله کوه رسیدیم. با توجه به صاف بودن هوا در سمت باختر قلل اشکدر، ورکش، هفت ناوه ، در سمت شمال قلل خونکهار، کهار، ناز و قلل خط الراس هفت خوانی (هفت خوان، کلاش ویا، کرچان، هزار بند و در سمت شمال خاوری پشت بند سنگون، سیاه سنگ یا سیاه سر و در خاور قله شاهدژ رخ زیبایی برایمان به نمایش گذاشته بودند اما متاسفانه از سمت جنوب آلودگی گسترده هوا از سمت کرج رخ نازیبایی داشت.
علی رقم برودت هوا حدود 50 دقیقه روی قله به استراحت و تماشای مناظر پرداختیم و حدود ساعت 14 شروع به برگشت نمودیم. مسیری که برف کوب کرده بودیم را در پیش گرفتیم و با سرعتی بیشتر حرکت می کردیم. حدود ساعت 15.50 به همان محل صبحانه رسیدیم و نزدیک 20 دقیقه برای صرف نهار توقف کردیم. با توجه به نزدیکی غروب آفتاب بدون توقف مسیر را ادامه دادیم و با رسیدن به محل گردنه ای که صبح از آن گذشته بودیم از پاکوب تراورسی ادامه مسیر دادیم و در ادامه چند متر پایین تر از نقطه 002 از طریق یک مسیر شن اسکی مشخص که نقطه 008 نیز روی آن ثبت شده به سرعت و با نرمی اتفاع کم کردیم. در اواخر مسیر شن اسکی از کنار زمین فوتبال مسطح و بزرگی گذشتیم و ساعت 17.19 از کنار نرده / فنس مربوط به زمین فوتبال عبور کردیم و بالاخره ساعت 17.22 به محل پارک خودرو رسیدیم و برنامه ای دیگر با تندرستی به پایان رسید.

نکات مهم:
روی قله بریانچال و برخی قسمت های یال صعود آنتن دهی همراه اول وجود داشت ولی روی قله پیله کوه فقط امکان ارسال اس ام اس وجود داشت.
مسیر فاقد منبع آب قابل اطمینان است.
مسیر صعود اصلی قله پیله کوه از مسیر جاده آتشگاه به روستای دروان است.




تعداد دانلود : 73
تعداد نمایش : 413
ثبت فایل از : علی  جلالی



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر







سیاوش شهیدی

5

1401/10/12
Perfect