دال نشین

تاریخ ثبت در سایت : 1401/10/4
تجهیزات یا تخصصها :

توضیحات : گزارش صعود قله دال نشین
این برنامه در تاریخ 1 دیماه 1401 به اتفاق دوست عزیزم سیامک هاشمی انجام شد.
با توجه به نقشه های توپوگرافی و تصاویر ماهواره ای مسیر پیمایش را طراحی کردم و صبح روز 5 شنبه با یک دستگاه خودرو سواری بسمت شمشک رفتیم. پس از تعویض کفش ها ساعت 7 بامداد استارت برنامه زده شد. اما با کمال تعجب متوجه شدم جی پی اس مدل 66s من روشن نمی شود. خوشبختانه مسیر طراحی شده را روی اپلیکیشن GPX viewer گوشی اندروئیدی هم داشتم و بدون مشکل یال مورد نظر را در پیش گرفتیم. این مسیر کاملا مشخص و بر روی یال قرار دارد و در بخش های پایین تر که برف روی دامنه وجود نداشت پاکوب نسبتا مشخصی دیده می شود اما با ارتفاع گرفتن و پوشیده شدن دامنه از برف ادامه مسیر پاکوب در صورت وجود هم پوشیده شده بود. در مسیر متاسفانه برف زیادی وجود نداشت و بدون مشکل خاصی از روی یال پیش می رفتیم. ساعت 9 توقف طولانی برای خوردن صبحانه داشتیم. ساعت 10 مجددا حرکت کردیم و ساعت 11 به قله دال نشین رسیدیم.
طبق برنامه ریزی قبلی قرار داشتیم در صورت مساعد بودن شرایط مسیر را به سمت جانپناه لچنی ادامه دهیم اما با توجه به تجمع زیاد ابرها و کم بودن تعداد نفرات منصرف شدیم و تصمیم گرفتیم به جان آن بسمت قله ای فرعی که در جنوب – جنوب شرقی قله دال نشین بود برویم. با نزدیک تر شدن به مسیر سنگی زیر قله متووجه شدیم بدون ابزار و کلنگ نمی شود در زمستان بر روی این چکاد سنگی رفت لذا بدون ریسک به قله دال نشین برگشتیم و تا ساعت 13 به تماشای مناظر زیبای کوه های پیرامون پرداختیم و بعد از همان مسیری که صعود کرده بودیم به سمت ماشین برگشتیم. ساعت 15 به ماشین رسیدیم و برنامه ای دیگر با تندرستی و دل خوش به پایان رسید.
نکات مهم:
در تمام مسیر پیمایش آنتن دهی همراه اول وجود داشت.
منبع آب در مسیر وجود ندارد.
با توجه به روشن نشدن GPS فایل همراه در واقع همان مسیر طراحی شده بر روی گوگل ارت است که کاملا قابل استناد و صحیح می باشد.