کهار به ناز

امتیاز :   5   :   5
نام : کهار به ناز
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : تهران
میزان سختی : ● مشکل
مسافت : KM
برنامه : 2 روزه
مناطق : تهران، پل خواب، کلوان
بهترین زمان برای این منطقه : بهار یا زمستان
ضریب خطر منطقه : ● معمولی
تاریخ ثبت در سایت : 1393/1/17
مدت زمان : ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 4108
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها :

توضیحات : صعود به خط الراس ناز و کهار ارتفاع : کهار: 4050 کهار، میشینه نو: ۴۰۲۵ و ناز: ۴۱۰۸ متر. منطقه جغرافیایی: قلل ناز و کهار در حاشیه شرقی البرز غربی قرار گرفته، از سمت جنوب به دره چالوس و رودخانه کرج، و از سمت شمال به دره پهناور طالقان محدود می شود. دسترسی: جاده چالوس ، بعد از پل خواب ، جاده سمت چپ ، روستای کلوان(2130 متر). امکانات : در این فصل چشمه ای جاری نیست، و در جبهه جنوبی کهار و ناز دو جانپناه وجود دارد: ۱- جانپناه ناز در ارتفاع۲۹۰۰متری به نام سیادر، ۲- جانپناه کهار در ارتفاع ۳۱۹۳متری به نام کهار. آنتن دهی: پوشش آنتن دهی در بیشتر مسیر وجود دارد.
قلل کهار و ناز به ارتفاع ۴۰۵۰ و ۴۱۰۸ در منطقه البرز غربی واقع شده اند. این قلل به طور طبیعی جدا کننده دره جاده چالوس و طالقان می باشند. جبهه شمالی قله کهار و خط الراس غربی آن کاملا مشرف به منطقه طالقان است و جبه شمالی خط الراس شرقی آن مشرف به گردنه عسلک و دره های آزادبر و کهنه ده می باشد، که در نهایت به روستای گچسر ختم می شود.
کلمه کهار(کاهار) در فرهنگ دهخدا بنام یکی از شخصیت های شاهنامه آمده است وهمینطور نام قومی تاریخی معنی شده است وشاید هم این کلمه بخاطر اینکه از دو جزء که یا کاه + ار تشکیل شده بمعنی کاه آورنده و زاینده کاه وگیاه باشد.



تعداد دانلود : 613
تعداد نمایش : 3636
ثبت فایل از : hamed Rastegar



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر







ایوب مرتضوی

5

1396/10/5

hamed Rastegar

0

1393/1/17
ضمناً این برنامه در ابتدای دیماه اجرا شده است.