قله یال کبود _ لرستان

تاریخ ثبت در سایت : 1401/5/28
مدت زمان : ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 3512
تجهیزات یا تخصصها : تجهیزات عمومی : چادر کوهنوردي _ کیسه خواب _ زیر انداز _لباس مناسب فصل _اجاق خوراك پزي _ ظروف هدلایت _ فلاسک آب گرم _ کیف کمکهاي اولیه _ کیت بقا _ لوازم بهداشتی مواد غذایی مورد نیاز برنامه دو روزهدستمال سر _ عینک آفتابی و... لوازم فنی : باتون _ طنابچه انفرادي _ کارابین پیچ _ جی پی اس.

توضیحات : طبق برنامه از پیش تعیین شده صبح چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰ بندر ماهشهر رابه قصد صعود به قله یال کبود استان لرستان به همراه ۲۰ نفر از اعضای گروه کوهنوردی پتروشیمی امیر کبیر ترک کردیم.
در ساعت ۱۸:۳۰ به منطقه سراب گاماسیاب رسیدیم و بعد از آماده شدن در ساعت ۱۹:۳۰ پیمایش را آغاز نمودیم. بعد از دو ساعت و نیم پیمایش در امتداد دره ای به سمت جنوب شرق حرکت کرده و قبل از
انتهای دره و از شرق تنگه ای صخره ای و در مسیر پاکوب و پر شیبی بالا رفتیم و در ساعت ۲۲:۳۰ به پناهگاه رسیدیم.
چند متر پایین‌تر از پناهگاه هم چشمه ساری قرار دارد.
صبح پنج شنبه ساعت ۶:۳۰ حرکت به سمت قله آغاز گردید ، مسیر صعود در ابتدا از کنار برفچال و در ادامه
با تراورس به سمت شرق روی روی یال قرار گرفتیم که مستقیم تا قله امتداد می یابد.
ساعت ۹ صبح به جانپناه رسیدیم و پس از صرف صبحانه و استراحت مختصر حرکت به سمت قله را از سر گرفتیم و ساعت ۱۱:۴۸ دقیقه به قله رسیدیم و پس از گرفتن عکس و استراحت مختصر در همان مسیر صعود راه
بازگشت را در پیش گرفتیم. پس از صرف ناهار در پناهگاه پناهگاه به سمت پایی حرکت کردیم و ساعت ۲۰ سراب گاماسیاب رسیدیم و با اتوبوس به سمت بندر ماهشهر حرکت کردیم.