سپی ریز

تجهیزات یا تخصصها : تجهیزات کامل زمستانی

توضیحات : بنام خالق کوهستان
گزارشی مختصر از برنامه ی سپی ڕێز

طبق برنامه ی از قبل تنظیم شده ی باشگاه اوراز بوکان ۸ نفر از اعضای باشگاه باشگاه آماده شدند تا در یک برنامه با حضور چندین تیم با کوهنوردان دیدار تازه کنند.
به همین دلیل ساعت ۶ روز پنج شنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰ از بوکان به سمت پیرانشهر ره افتادیم.
ساعت ۹ به نزدیک روستای (گردەسوور) رسیدیم،با احتساب عوض کردن لباس و آماده شدن برای کوهپیمایی زمستانه ساعت به ۱۰ رسید.
بعد از آماده شدن و گوش فرا دادن به صحبت های ارزشمند سرپرست های برنامه ساعت ۱۰:۳۰ کوله های سنگینمان را بر دوش نهاده و راه افتادیم.
بعد از چندین ساعت کوهپیمایی در دره و سربالایی ها و چندین مکث کوتاه و صرف نهار سرپایی در طول مسیر حوالی غروب آفتاب به مکان مد نظر که ( هەواری شێخ زنێر ) حدود 12 ک م بود رسیدیم.
با سرعتی مثال زدنی چادر ها را برپا کردیم و در داخل آنها آرمیدیم تا از چنگ سرمای بی امان شب رهایی جسته باشیم.
بەد از استراحتی اندک و مرتب کردن داخل چادر و صرف شام به ما اعلام شد که بر اساس تصمیم سر پرست های یرنامه ساعت ۷ مقرر شده که به سمت قله رهسپار شویم.
ساعت ۵:۳۰ اعضا بیدار شدند وبعد از صرف صبحانه مختصر و آماده کردن خویش ساعت ۷ بسیار چابکانه در محل کمپ جهت صعود به سمت قله کوه (سپی ڕێز) آماده شدند.
کوه (سپی ڕێز) از اینکه میدید چنین کوهنوردانی قابل،محترم و قوی در خال تلاش برای صعود هستند خوشنود گشت و به همین دلیل آب و هوا را بسیار متعادل نمود به طوری که ساعت ۹:۴۰ تیم به قله ی (سپی ڕێز) به ارتفاع ۳۴۱۰ متر از سطح دریا رسید.
بعد از استراحتی اندک و گرفتن چندین عکس یادگاری به سمت چادر و محل کمپ رهسپار شدیم.
ساعت ۱۲:۳۰ به محل ذکر شده رسیدیم و بعد از مکثی کوتاه اقدام به جمع کردن چادر ها کردیم و به سمت روستای (گردەسوور) راه افتادیم.
رأس ساعت ۴:۳۰ به محل استارت اولیه رسیدیم و‌کوهپیمایی ۳۱ کیلومتری زمستانی مان به اتمام رسید.

اعضای باشگاه اوراز بوکان:
ابراهیم اسماعیلی
خالد حسینی
کامیار محبی
افشین رحیمی(گروه آلپ از بوکان)