قله جوز ، باغشن کچ ، نیشابور

ارتفاع : ۲۳۹۱ متر
جمعه : ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
مدت زمان : ۳ ساعت
در مورخه فوق ساعت ۵:۳۰ به سمت روستای #باغشن_گچ درفاصله۱۳ کیلومتری شهرستان نیشابور راه افتادیم.درساعت۶:۳۰ به دوراهی آبشار رسیدیم و به سمت آبشار حرکت را شروع کردیم.چون هیچ نقشه ای از مسیر نداشتم کمی نگران بودم،یه مسیر گمراه کننده سمت راست بود که خداروشکر از آن مسیر نرفتیم و بعد از طی مسافتی حدود ۵۰۰ متر به تابلو دوراهی #آبشار #هو و #قله #جوز رسیدیم که راه را به سمت راست ادامه دادیم.پاکوب را پیدا کرده بودیم و پرانرژی ادامه مسیر دادیم بعد از حدود ۲ ساعت پیاده روی به مکانی تقریبا مسطح با درختانی بزرگ رسیدیم که به نظر محل استراحت چوپانان بود، ارتفاع این قسمت ۲۰۰۰ متر بود و ۴۰۰ متر دیگر تا قله راه بود.از این جا به بعد راه کمی مشکل بود چون باید شیبی حدود ۳۰ درجه را صعود میکردیم،بعد از طی مسافتی دست به سنگ در ساعت ۹:۳۰ به قله رسیدیم و بعد از گرفتن عکس مسیر برگشت را در پیش گرفتیم.ساعت ۱۰:۳۰ برای صبحانه توقف کردیم.هوا کمی سرد و ابری بود و گهگاهی با بارش برف و باران همراه بود،بالاخره در ساعت ۱۲ به ابتدای مسیر رسیدیم .