خط الراس شاهو از قله سه مله به شاه نشین تخت

مدیریت سرکار خانم زارعی
راهنمای برنامه جناب آقای عنایت قادری

آنتن دهی موبایل فقط همراه اول
چشمه "هانی‌سار" در مسیر وجود دارد اما در روز صعود گروه متاسفانه کاملا خشک بود (هانی در زبان محلی به معنای کانی یا چشمه هستش و هانی‌سار به معنی چشمه ای در سایه میباشد)

۲۸ آبان ۱۴۰۰
ساعت ۴ونیم بامداد با دو دستگاه مینی بوس حرکت از کرمانشاه به طرف شهرستان پاوه آغاز شد پس از رسیدن به پاوه از خیابان سراب هولی وارد جاده منطقه گردشگری "ویمیر" میشویم که از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شمال شرقی پاوه قرار دارد پس از حدود نیم ساعت حرکت در جاده خاکی پرشیب به دامنه کوه رسیدیم و در ساعت ۶و۴۵ دقیقه بامداد پیمایش در پاکوبی مشخص با شیب ملایم در جهت شمال آغاز گردید
پس از ۱ ساعت و نیم پیمایش به چشمه خشک شده هانی‌سار رسیدیم در بخش هایی از مسیر نهال های گردو کاشته شده بود، پس از صرف صبحانه و توقفی نیم ساعته، از گردنه ای موسوم به هانی‌سار با شیب تند پیمایش را ادامه دادیم
در ساعت ۹و۴۵ دقیقه به سمت شرق و قله سه مله تغییر مسیر دادیم
در نهایت با صعود از گرده سنگی زیر قله که شیب بسیار تند داشت و پوشیده از برف بود در ساعت ۱۱ قله زیبای سه مله با موفقیت توسط همه اعضای گروه صعود شد

پس از رسیدن به قله سه مله با کسب اجازه از مدیریت محترم گروه، بنده به همراه آقایان قادری، جلیلیان، یزدانفر و خانم گراوندی مسیر خط الراس را در جهت شمال غرب پیش گرفتیم و پیمایش به طرف قله شاه‌نشین تخت را آغاز نمودیم

پیمایش این خط الراس با سرعتی نسبتا زیاد انجام شد در برخی از نقاط، خط‌الراس حالت نیمه فنی به خود می‌گیرد و دست به سنگ های نسبتا خطرناکی دارد که نیازمند احتیاط میباشد به خصوص در این فصل از سال که کاملا پوشیده از برف بود
پس از صعود دو یا سه قله فرعی،
قله زیبای شاه‌نشین تخت نیز در ساعت ۱۳‌و۴۵ دقیقه با موفقیت صعود شد
بلافاصله پس از گرفتن عکس های یادگاری مسیر فرود از جبهه جنوب شرقی شاه‌نشین تخت را آغاز کردیم.
پس از حدود ۳ ساعت پیمایش به گردنه هانی‌سار رسیدیم
و در نهایت در ساعت ۱۷ در کنار مینی بوس ها به گروه ملحق شدیم و برنامه با موفقیت به اتمام رسید

تشکر میکنم از جناب آقای عنایت قادری ‌که در این برنامه به عنوان راهنما در کنار ما حضور داشتند