قله تیغ اره - خرو - نیشابور

#قله #تیغ_اره
ارتفاع : ۲۸۵۵ متر
جمعه : ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
در مورخه فوق ساعت ۶ صبح به سمت روستای خرو در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان نیشابور حرکت کردیم و ساعت ۶:۳۰ به دوراهی رسیدیم و مسیر رودخانه بزرگ رو در پیش گرفتیم . بعد از ۶ کیلومتر طی مسیر در جاده خاکی به دو سرویس بهداشتی رسیدیم که شروع کوهپیمایی بود . ساعت ۷ بود استارت زدیم ، بعد از تقریبا ۱ ساعت کوهپیمایی به کلاته ای رسیدیم که باید از بالای کلاته عبور کرد و ادامه مسیر داد . در بالای کلاته به مسیر های برف خیز رسیدیم و باید در برف حرکت میکردیم که انرژی زیادی از ما گرفت طوری که تقریبا ۵۰ متر دیگر تا قله بود توان راه رفتن نداشتم و چند مرتبه مجبور شدیم که توقف کنیم . ساعت ۱۰:۲۰ صبح به قله رسیدیم .( نمیدونم چه انرژی در قله وجود داره که وقتی بهش میرسی اون همه خستگی و احساس ضعفی که داری تموم میشه)
بعد از کمی استراحت و صرف چای مسیر برگشت رو در پیش گرفتیم،گروه های خیلی زیادی از شهر مشهد آمده بودن که در مسیر برگشت با گفتن سلام و خداقوت از کنارشان عبور کردیم.
به کلاته که رسیدیم برای صبحانه توقف کردیم و بعد از خوردن صبحانه به سمت ماشین حرکت کردیم . در ساعت ۱۲:۴۰ به محل پارک ماشین رسیدیم و به سمت نیشابور حرکت کردیم . هوا و روز خیلی خوبی بود
@koohnavardann

حمید سپهریان

1401/2/3
این ترک در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ توسط بنده بررسی شد مسیر کاملا درست و پاکوب است،نزدیکی های قله بعد از کلاته بدلیل پوشش‌ گیاهی در فصل بهار کمرنگ شده بود پوشش گیاهی غالب منطقه ریواس،تره کوهی و کاکوتی ست در مسیر برگشت میتوانید در ارتفاع ۲۷۰۰ متر از مسیر شن اسکی سمت چپ فرود بیاید حمید سپهریان باشگاه کوهنوردی ارسباران