قله پاشوره قله ابرت از روستای نوا

تاریخ ثبت در سایت : 1400/6/27
بیشترین ارتفاع :
تجهیزات یا تخصصها : باتوم کوهنوردی

توضیحات : ساعت یک بامداد۲۶ شهریور ۱۴۰۰ از میدان آرژانتین با یکدستگاه ون حرکت کردیم در جاده هزار بعد از رستوران سالاری بطرف روستای نوا در ارتفاع حدود ۲۳۰۰ و کارخانه آب معدنی نوا در ساعت ۴:۴۰ رسیدیم و بعد از آماده شدن ساعت ۵:۱۵ در خنکای صبح بطرف دشت آزو البته با استفاده از هدلامپ حرکت کردیم ساعت ۶:۲۰ به دشت آزو در ارتفاع حدود ۲۵۰۰رسیدیم محلی که دارای چند درخت و نهر کوچکی آب و یه ساختمان با دو اطاق و توالتی تمیز است ساختمان نسبتا خوب و برای اسکان کوهنوردان مناسب است بعد از صرف صبحانه در حالی که تعدادی از دوستان در دشت باقی ماندند ساعت هفت عازم قله شدیم و بعد از گذر از مزرعه ای که با فنس محافظت می‌شد بسمت راست که جهت جنوب غربی قله می‌باشد پیچیده تا از روی خط الراس به قله برسیم از زیبایی های مسیر این است که هرگاه به پشت سر خود نگاه کنید رخ شرقی و جنوب شرقی قله دماوند را براحتی میتونید مشاهده کنید ساعت ۱۱ به قله Abrat یا عبرت بارتفاع ۳۸۴۵ متر رسیدیم و پس از گرفتن عکس یادگاری بطوری که قله زیبای دماوند نیز کاملا در کادر عکس قرار میگرفت بسمت قله پاشوره حرکت کردیم فاصله زیادی بین این قله وجود ندارد و در حد دقیقه راه هست ساعت ۱۱:۲۵ قله پاشوره بودیم و پس از گرفتن عکس و استراحت در ساعت ۱۲ از مسیر دره مابین پاشوره و ابرت به دشت آزو برگشتیم البته این مسیر بعلت سنگلاخی بودن و وجود شن اسکی قدری احتیاط میخواهد ساعت ۱۴:۳۰ دشت آزو بودیم و پس از چهار ساعت استراحت و تفریح ساعت ۱۸:۳۰ بطرف نوا عزیمت کردیم و ساعت ۱۹:۳۰ با رسیدن به ون بطرف تهران حرکت و ساعت ۱۲ شب تهران بودیم