قله گچان

امتیاز :   امتیازی داده نشده   :   0
نام : قله گچان
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : ایلام
میزان سختی : ● ساده
مسافت : 8.2 KM
برنامه : 1 روزه
مناطق : -
بهترین زمان برای این منطقه : تمام فصول
ضریب خطر منطقه : ● بی خطر
تاریخ ثبت در سایت : 1400/5/23
مدت زمان : 4 ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 2337
کمترین ضریب خطا : 3
تجهیزات یا تخصصها : با توجه به اینکه بعضی از قسمتهای مسیر از بین درختچه های گون است پوشیدن شلوار زخیم یا گتر پیشنهاد می شود

توضیحات : کوه گچان در استان ایلام و در قسمت سمت راست ابتدای تونل جاده ایلام به سرابله و در بین کوه های مانشت و قلارنگ در کنار دره زیبای گچان قرار دارد. منطقه گچان پوشیده از درختان زیبای بلوط، کیکم، ارجن و درخت تاوی(داغداغان) همچنین گلهای زیبای لاله واژگون و صد البته درختچه های گون بزرگ است، و همچنین دارای جانوارن وحشی از قبیل گرگ و خرس(خرسه گچان شده یه لطیفه) و گراز و .. می باشد، در میان دره گچان چشمه قلندر پر آب جاری است که آبشار زیبای قلندر را تشکیل می دهد. کوه گچان دارای چشمه های آغا زیوا، چشمه قلندر، چشمه مگساو می باشد. البته در فصول باران دارای چند آبگیر می باشد که در زبان محلی به آنها سیلاو میگویند. در تمام فصول سال میتوان به این قله رفت البته ترک حاضر یعنی صعود از مسیر جاده سلامت گچان ساده بوده و برای صعود زمستانه مناسب است و مسیر های دیگر از جمله تگروان سخت تر می باشد. در ارتفاعات مجاور در نزدیکی سایت رادار ارتفاع بلندتری (2410 متر) نیز وجود دارد که با توجه به شرایط امنیتی منطقه قله کوره ک (2323 متر) که هم موقعیت و مسیر پاکوب مناسب و هم نزدیکی به چشمه گوارای آغازیوا؛ به عنوان قله شاخص شهرستان ایلام در نظر گرفته شده است. البته این قله در طرح موسوم به هر شهرستان یک قله به نام قله کورگ گچان ثبت شده است.
در تاریخ چهارم آبانماه سال 1399، تابلو قله کوره ک گچان با مشارکت باشگاه کوهنوردان ایلام و هیات کوهنوردی شهرستان ایلام نصب گردید که متاسفانه در زمان ثبت این ترک این تابلو مفقود یا سرقت شده است.
مدل دستگان جی پی اس Garmin Oregon 750


تعداد دانلود : 6
تعداد نمایش : 878
ثبت فایل از : محمدجعفر صیدی



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر