سه چال از دیزین

امتیاز :   5   :   5
نام : سه چال از دیزین
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : البرز
میزان سختی : ● متوسط
مسافت : 18.3 KM
برنامه : 1 روزه
مناطق : جاده چالوس،دیزین
بهترین زمان برای این منطقه : اردیبهشت تا آبان
ضریب خطر منطقه : ● بی خطر
تاریخ ثبت در سایت : 1400/4/12
مدت زمان : 12 ساعت و 34 دقیقه
بیشترین ارتفاع : 3934
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها : لوازم معومل کوهپیمایی

توضیحات : این برنامه در تاریخ 10 تیر 1400 به همراه دوستان پرتوانم آقایان امیر جلالی و سیامک هاشمی اجرا گردید. لازم به ذکر است در این برنامه 4 قله با مشخصات زیر صعود شد. همچنین بخشی از خط الراس هرزه کوه نیز پیمایش گردید.
1- قله جال گردن: 3661 متر
2- زرین چال: 3658 متر
3- سه چال: 3963 متر
4- شیور: 3760 متر

برای رسیدن به محل شروع کار بایستی از طریق جاده چالوس و سه راهی دیزین به منطقه گاجره رفته و خودرو در پارکینگ هتل دیزین پارک گردد. پیمایش ما راس ساعت 5:42 از پارکینگ دیزین آغاز گردید. دقت کنید طبق ترک پیوست بایستی از طریق جاده آسفالته ای که متعلق به منطقه نطامی میباشد، به یال مورد نظر و نقطه 001 رسیده و پیمایش را ادامه داده و پس از عبور از نقاط GARDANE و DAST BE SANG ابتدا به قله چال گردن برسید. گروه ما در ساعت 9:57 به قله فوق رسید. سپس در همان راس، قله زرین چال صعود گردید. لازم به ذکر است دو قله مذکور فاقد تابلو مشخص بوده و با سنگچین مشخص گردیده اند. سپس حدود 100 متر ارتفعا کم کرده و پس از عبور از گردنه زرین چال سوار بر یال پر شیب و شن اسکی مانندی شده که پس از گرفتن حدود 420 متر ارتفاع، به قله سه چال از خط الراس هرزه کوه خواهید رسید. ما در ساعت 12:19 دقیقه موفق به صعود قله سه چال شدیم.
پس از حدود یک ساعت استراحت، خط الراس را به سمت شرق ادامه داده و پس فرود و فراز نه چندان طولانی، در هوایی بسیار دلچسب که با کمی رعد و برق در دوردست همراه بود، موفق به صعود قله شیور شدیم و با سرعت به سمت گردنه نوسوم بویدر ( گردنه ای که دره دریوک را به دره وارنگه رود متصل میکند ) حرکت کردیم و از همان گردنه به دره دریوک ( دره مابین خط الراس کلوم بستک - سرکچال و هرزه کوه ) فرود آمدیم. مسیر فرود بسیار سنگ لاخی و شن اسکی و دارای سنگ های واریزه ای بود. پس از میل نهار در جوار ولایت رود و کمی استراحت، مسیر کنار رود را به سمت دیزین ادامه داده و پس از پذیرایی عشایر عزیز به صرف چایی در میان راه، سرانجام این برنامه در ساعت 18:16 دقیقه پس از پیمایش حدود 19 کیلومتر و صعود چهار قله، در پارکینگ دیزین به سلامتی به پایان رسید.

جند نکته:
1- هیج جشمه آبی در مسیر صعود مشاهده نگردید. فقط در مسیر برگشت در دره دریوک، در نزدیکی اولین آغل چشمه آب قابل دسترس است.
2- این مسیر مناسب صعود در قالب گروه های پرتعداد نمیباشد.
3- از محل شروع پیمایش تا گردنه نوسوم بویدر، آنتن دهی و اینترنت همراه اول قابل دسترس است.
4- آب به مفدار کافی همراه داشته باشید.

همیشه برفراز باشید.
سیاوش شهیدی



تعداد دانلود : 26
تعداد نمایش : 478
ثبت فایل از : سیاوش شهیدی



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر







علی  جلالی

5

1400/4/12
سپاس از توضیحات کامل و مفیدتون