صعود قله پراو

تاریخ ثبت در سایت : 1399/10/21
مدت زمان : 9 ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 3405
تجهیزات یا تخصصها : وسایل شخصی مورد نیاز: لایه بیس، پولار و گورتکس، کفش یک پوش سنگین، جوراب مناسب، گتر، کلاه آفتابی، عینک آفتابی، بادگیر ، باتون، طناب انفرادی، ۵/۱ لیتر آب، فلاکس، ۱ وعده غذای مناسب، چراغ خوراک پزی، کوله ۴۰ لیتری، زیر انداز مناسب، کیت بقا، هدلایت. وسایل گروهی مورد نیاز: جعبه کمک های اولیه، قطب نما، جی پی اس و بی سیم

توضیحات : ساعت 5 صبح روز جمعه 14/9/99 استارت حرکت زده شد حدود ۲۰ دقیقه طول کشید تا مسیر مسطح ۳ کیلومتری را تا ابتدای پاکوب طی کنیم، از اینجا شیب نسبتا تندی پیش رو داشتیم، حدود ۶۰ دقیقه طول کشید تا در ارتفاع ۲۱۷۰ متری باشیم، از اینجا حدود ۶۰ تا ۷۰ متر ارتفاع کم کردیم تا به چشمه دو زَری (به زبان کردی راه عبور دزدان) رسیدیم. بعد از کمی استراحت و صرف صبحانه راهی تابلوی خسته نباشید شدیم، شیب تندی را با گذر از برفچال ها طی کردیم تا در ارتفاع ۲۸۰۰ متری به تابلوی خسته نباشید رسیدیم، بعد از گرفتن چند عکس یادگاری بخاطر برف زیاد از مسیر زمستانی یا همان مسیر بیولوژی بسمت پناهگاه پراو ادامه دادیم بعد از حدود یکساعت به پناهگاه میدان پراو در ارتفاع ۳۱۰۰ متری رسیدیم و شیب زیر قله را به آرامی طی کردیم حدود ۴۰ دقیقه طول کشید تا به قله پراو در ارتفاع ۳۴۰۵ متری برسیم، بعد از گرفتن عکس های یادگاری بسمت پناهگاه سرازیر شدیم.