دره دار آباد ،آب زندگانی،کلکچال،جمشیدیه

امتیاز :   امتیازی داده نشده   :   0
نام : دره دار آباد ،آب زندگانی،کلکچال،جمشیدیه
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : تهران
میزان سختی : ● متوسط
مسافت : 17 KM
برنامه : 1 روزه
مناطق : تهران
بهترین زمان برای این منطقه : بهار تابستان پاییز . مسیر در زمان برف مناسب نیست
ضریب خطر منطقه : ● معمولی
تاریخ ثبت در سایت : 1399/8/2
مدت زمان : 12 ساعت و 0 دقیقه
بیشترین ارتفاع : 3340
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها : لوازم کوه نوردی معمول (کفش کوهنوردی،باتون،۲وعده غذایی و ...)

توضیحات : شروع مسیر از پارکینگ دارآباد بود که قرار بود در ساعت ۶ صبح حرکت رو آعاز کنیم ولی با تاخیر یکی از دوستان ساعت ۷ شروع به حرکت کردبم .به ترتیب به بندغلاک ،چشمه سیرو،کوترخان،چال مگس،هفت حوض،دره‌ی آب زندگانی،دره‌ی گرده‌ گور،بند الشگاه، تنگه یخک،دو راهی پیازچال و روی قله اصلی کلکچال ایستادیم . دقیقا ساعت ۲ در قله بودیم . در طول مسیر برای صبحانه در ابتدای دوراهی (باغچه خلیل و دره آب زندگانی) سمت چپ در ابتدای مسیر دره آب زندگانی توفق کردیم . در طول مسیر ،چشمه نسترن ، چشمه آب دودره ،چشمه گلپر و در نهایت آخرین چشمه که همون چشمه آب زندگانی هست در ارتفاع قریبی ۳۰۰۰ قرار داره که فضای مناسب و کاملا مسطح برای استراحت بود و در همین محل چشمه آب زندگانی حدود ۱ ساعت توقف داشتیم . اگر نیاز به ذخیره آب دارید از همین چشمه آب بردارید چون تا قله کلکچال و چشمه دیگری نیست(تاخود قله هم آب نیست). قبل از رسین به چشمه آب زندگانی در پشت سر قله های دار آباد و عرقچین رو در سمت راست خودتون میتونین ببینید . شیب مسیر بعد از چشمه آب زندگانی کمی زیاد است و ۵۰ درصدابتدای مسیر مانده تا قله کلکچال سنگی است . بعد از چشمه مسیر را به سمت بالای دره ادامه دهید و به محض رسین به بالای دره و اتمام مسیر سنگی قله کلکچال قابل رویت است . در نهایت پس از ایستادن بر روی قله کلکچال در ساعت ۱۴.۴۵ اقدام به کاهش ارتفاع از مسیر چشمه پیازچال کرده و مسیر رو در دره پیاز چال به سمت گردنه اسپیلت ادامه دادیم . در نهایت از گردنه اسپیلت به سمت اردوگاه کلکچال و صرف نهار در ساعت ۱۶ اقدام کردیم . اتمام برنامه در ساعت ۱۸در ورودی پارک جمشیدیه بود .درمجموع دقیقا۱۷کیلومتر پیمایش مسیر داشتم.
.
مسیر به هیچ عنوان مناسب زمستان نیست چون احتمال بهمن هست . در تابستان حتما وسایل حفاظت پوست خودتون در برابر آفتاب همراه داشته باشین
.
این مسیر فوق العاده خلوت و دست نخورده است . از فلش هایی که در طول مسیر با اسپری روی سنگ ها علامت گذاری شده استفاده کنید .
حتما آمادگی جسمانی لازم رو داشته باشید و این مسیر رو برای اولین مسیرهاتون به هیچ عنوان انتخاب نکنید .
از اینکه این مسیر رو به صورت انفرادی صعود کنین جدا خود داری کنید ، چون مسیر از باغچه خلیل فوق العاده کم تردد میشه و شاید فقط خودتون در مسیر باشید و هیچ کس دیگری از اون مسیر تردد نکنه .

موبایل در چشمه آب زندگانی آنتن دهی داره

اگر جایی از ترک مسیر مشکلی داره به بزرگواری خودتون ببخشید مقصر من نیستم ، نرم افزار است و ارتباطات ماهواره های جی پی اس

ترک در wikiloc موجود است
همنوردان محسن هواخواه ، عباس جعفری فرد، محمد یزدانی

اگر سوالی داشتین در خدمتم 09125592434
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
توضیحات : استفاده از ترک مسیر ها در جی پی اس بدون گذراندن دوره های تئوری و عملی جهت مبتدیان و حتی افراد باتجربه در کوهنوردی می تواند بسیار خطرناک باشد.
اینجانب تمامی مسیر هایی را که شخصا ثبت نموده‌ام را جهت استفاده کوهنوردان و آشنایی و بهره گیری از آن دسته از افرادی که صلاحیت و توانایی استفاده از آن را دارند گذاشته‌ام لذا اینجانب هیچگونه مسئولیتی درباره حوادث احتمالی افراد، چه مبتدی و چه کهنه کار را به عهده نمی گیرم و مسئولیت کامل استفاده از این مسیرها‌ی جی پی اس به عهده استفاده کنندگان می باشد.


تعداد دانلود : 87
تعداد نمایش : 840
ثبت فایل از : محسن هواخواه حلاج



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر