کلوکان تا امامه

امتیاز :   امتیازی داده نشده   :   0
نام : کلوکان تا امامه
نوع فعالیت : پیاده روی و دویدن
استان : تهران
میزان سختی : ● ساده
مسافت : 9.5 KM
برنامه : 1 روزه
مناطق : جاده فشم
بهترین زمان برای این منطقه : بهار ـ پاییز و تابستان
ضریب خطر منطقه : ● بی خطر
تاریخ ثبت در سایت : 1399/7/5
مدت زمان : 4 ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع :
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها :

توضیحات : راه پیمایی از گلوکان تا امامه
از ویکی‌پدیا، دانشنامه آزاد
کلوگان یا گلوکان یا کلیگان از روستاهای دهستان رودبار قصران بخش رودبار قصران شهرستان شمیران استان تهران ایران است. زبان مردم روستای کلوگان و حاجی‌آباد تاتی است.
جمعیت :۳۸۰ نفر در سال ۱۳۸۵
موقعیت راه‌پیمائی تا امامه:‌ رو به شمال از کنار رودخانه و با عبور چند باره از این سو تا آن‌سوی رودخانه

روستای کلوگان: در ۱۰ کیلومتری گردنه قوچک به سمت فشم قرار دارد
ارتفاع مبدا: ارتفاع روستا و مبدا حرکت در ارتفاع 1795 متری قراردارد

اطلاعات کلی راه‌پیمایی تا امامه:
مسیر پیاده‌روی کلوگان به امامه یکی از مسیر‌های دیدنی و تقریباً بکر اطراف تهران است. طبیعت‌دوستان در فصول مختلف سال ازجمله بهار و تابستان اقدام به پیمایش این مسیر می‌کنند. مسیر در امتداد دره و رودخانه کلوگان بوده و از شیب نسبتاً ملایمی برخوردار است. کلوگان در ارتفاع پایین‌تر قرار گرفته و امامه در ارتفاع بالاتر واقع شده است؛ پس شیب مسیر از امامه به‌سمت کلوگان است. یعنی وقتی شما از کلوگان به‌سمت امامه می‌روید رو به‌بالا حرکت می‌کنید. برنامه پیاده‌روی از امامه به‌کلوگان هم شدنی است؛ اما اگر قصد اجرای برنامه رفت و برگشت را دارید، از آنجا که امامه در ارتفاع بالاتری قرارگرفته، پیشنهاد می‌شود مبدأ حرکت، کلوگان باشد. کل مسیر در امتداد دره به‌صورت مالرو یا پاکوب است ولی از مسئولیت شما در پیدا کردن راه در لحظاتی که پاکوب گم می‌شود کم نمی‌کند. در مجموع برای رسیدن به‌مقصد مشکل خاصی نخواهید داشت، چون آدم‌های زیاد مثل شما در این مسیر در حال عبور و مرور هستند. جز بخشی از مسیر (بعد از آبشار کلوگان) که در فصل پر‌آبی رودخانه شاید مجبور شوید که از مسیر سنگی و ریزشی در سمت چپ و بالای رودخانه عبور کنید. این موضوع را جدی بگیرید.
در این مسیر هر‌از‌گاهی باید عرض رودخانه را با پرش از روی سنگ‌ها یا عبور از پل‌های تنه درختی طی کرده و گاهی برای انتخاب و یافتن بهترین مسیر عبور، از فکر و خلاقیت خود کمک بگیرید. پیداست که این جست‌وخیزها و این تلاش‌ها، خود یکی از جذابیت‌های مسیر است. هر چه در این مسیر بیشتر پیش می‌روید، دره کلوگان زیبایی‌های خود را بیشتر به رخ می‌کشد. باغ‌های سرسبز، رودخانه پرآب، گل‌های کوهی رنگارنگ و آبشار‌های کوچک و بزرگ در طول مسیر، مناظری هستند که در این دره بکر نگاهتان را به انتظار نشسته‌اند. در انتهای مسیر به امامه‌پایین می‌رسید. اگر قصد بازدید از روستای امامه را داشتید می‌توانید از مسیر باغ‌های امامه‌پایین به سمت امامه‌بالا رفته و از آنجا مسیر برگشت را مجددا در پیش بگیرید و یا اینکه از امامه‌بالا با تاکسی یا آژانس خود را به جاده فشم و سپس کلوگان برسانید. پیاده‌روی از کلوگان به امامه حدود 3تا 4ساعت (بسته به سرعت حرکت شما) زمان می‌برد.
اگر قصد بازدید از روستای کلوگان را دارید باید از طریق بزرگراه شهید بابایی- شرق یا سایر مسیرهای جایگزین، خود را به میدان لشکرک (میدان قائم) رسانده و مسیر جاده فشم را درپیش بگیرید. کیلومتر 7جاده فشم، تابلوی آبی‌رنگ روستای کلوگان در سمت راست جاده به خوبی نمایان است. جاده کلوگان با عبور از یک پل تنگ می‌گذرد که نگهبانی دارد و از ورود گردشگران با ماشین‌ها شخصی جلوگیری می‌شود. بهتر است ماشین خود را همان جا پارک کنید و راه را پیاده گز کنید.
آبشار کلوگان
آبشار کلوگان در دره کلوگان و در نیمه راه کلوگان به امامه قرار دارد. ارتفاع این آبشار حدود 40متر بوده و به‌صورت پله‌ای جریان دارد. اوج پرآبی و زیبایی این آبشار در فصل بهار بوده و از نیمه تابستان به بعد دیگر به جز آب باریکه‌ای از آن دیده نمی‌شود. ارتفاع آبشار کلوگان از سطح دریا حدود 2050متر است. آبشار در مسیر یک رودخانه فرعی قرار دارد که از سمت چپ به رودخانه اصلی ملحق می‌شود. برای رسیدن به پای آبشار باید حدود 300-200متر در امتداد رودخانه فرعی حرکت کنید. برای رسیدن به این آبشار زیبا حدود یک ساعت‌ونیم پیاده‌روی از روستای کلوگان نیاز است.
می‌خواهید به قله کلوگان بروید؟
موقعیت قله کلوگان: تهران – جاده فشم- روستای کلوگان
از شمال به جاده امامه فشم، از شمال غرب به روستای فشم ، از شرق روستای امامه، از جنوب غرب به روستای کلوگان، از جنوب شرق به کوه ورجین، از غرب به روستای آهار و رود جاجرود
ارتفاع قله: 2942 متر
مدت زمان صعود: 4:30 ساعت با سرعت متوسط و نیم ساعت صبحانه
مسافت طی شده رفت و برگشت 9600 متر
مدت زمان فرود: 3 ساعت
سایر اطلاعات :
- آب و چشمه در مسیر وجود ندارد
- آنتن دهی موبایل در مسیر و قله وجود دارد
- مختصات جغرافیایی روستا: شمالی 35 درجه و52 دقیقه و 9 ثانیه
شرقی 51 درجه و 32 دقیقه و 44 ثانیه
مختصات جغرافیایی قله: شمالی 35 درجه و54 دقیقه و 2 ثانیه
شرقی 51 درجه و 33 دقیقه

صعود به قله:
بعد از ورود به‌روستا و یکی دو کیلومتر پیاده روی، دو انتخاب دارید: صعود به قله یا پیاده روی تا روستای امامه پایین و بالا. در هر صورت باید خودتان را به نقطه‌ای برسانید که بعد از رسیدن به یک دوراهی به سمت راست به طرف رودخانه بپیچید و از روی یک پل بگذرید. این پل، دومین پلی‌است که در مسیر از روی آن عبور می‌کنید. وقتی از روی پل عبور کردید به‌کجا می‌رسید؟ به‌تابلویی برمی‌خوردید که بر روی آن عبارت کوچه «باغ پی» قید شده است. پس مقصد شما تا این لحظه این‌جاست. این تابلو میتواند راهنمای شما باشد. وقتی به‌این نقطه رسیدید ادامه‌ی مسیر به سمت چپ و از حاشیه‌ی رودخانه شما را تا کنار آبشار و اگر ادامه دهید تا امامه پایین و بعد امامه بالا خواهد برد. اگر قصد کوهنوردی و صعود به‌قلل ورجین یا کلوگان با ارتفاع حدود ۲۹۴۰ را دارید باید بعد از عبور از این پل راه‌تان را مستقیم ادامه دهید. سمت راست پل بسته است و راه ندارد و سمت چپ هم که به طرف امامه ادامه پیدا می‌کند . بنابراین بعد از مدتی به‌یک زمین فوتبال می رسید و بعد از آن روی یال قرار می گیرید و ادامه مسیرتان از روی یالها خواهد بود. ما چون به‌قصد رسیدن به‌قله نرفته بودیم و مسیرمان را از قبل پیاده‌روی تا روستای امامه تعیین کرده بودیم، از ذکر جزئیات مسیر معذوریم اما گزارش آن در برنامه‌های دیگران موجود است.
در مسیر قله ، روستای امامه و قله‌های همهن و مهرچال در شمال و قله دارآباد در غرب و در شمال غرب هم در دور دست خط الراس سرکچال ، آبک ، کلون بستک و قلعه دختر در شرق روستای کند علیا و قله ساکا را میتوانید ببینید .
« این گزارش با جمع‌بندی و اصلاح نگارشی گزارشهای دیگران و مشاهدات عینی گردشگر نوشته شده و آن بخش‌اش که مربوط به‌پیاده‌روی تا امامه است مستند است. ترک جی پی است کامل است.»


































تعداد دانلود : 100
تعداد نمایش : 558
ثبت فایل از : ع. ژيلك زاده



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر