مسیر پیاده از کوه گرداب آببر تا گیلبندرود ماسوله

تاریخ ثبت در سایت : 1391/5/24
مدت زمان : ساعت و دقیقه
تجهیزات یا تخصصها :

توضیحات : صبح ساعت 5/5 از زنجان با مینی بوس بنز حرکت کردیم به طرف طارم، بعد از شهر آببر کمی مانده به تابلو 25 کیلومتر تا گیلوان از جاده خاکی به سمت شمال حرکت کردیم در بین راه از باغات زیتون و دریاچه طبیعی ایجاد شده بعد از زلزله رودبار دیدن کردیم طارم در در یایی از مه با جلوه خاص و بسیار زیبا فرو رفته بود .بعد از گذشتن از راه های پرپیچ و خم به انتهای جاده که مینی بوس می توانست برود رسیدیم . لوازم و کوله های خود را برداشته و از راه مالرو نسبتا خوب سفر را ساعت 10 صبح با گروه11 نفره شروع کردیم. بعد از عبور از دو سر بالایی ساده اقلیم خشک کوهستان جای خود را با چمنزار مرطوب عوض کرد چراگاه ها و مراتع بسیار بی نظیر و عده ای از دامداران که مشغول چراندن گوسفندانشان بودند تا اینکه در میانه راه به قبرستان قدیمی که مربوط به اهالی همان منطقه بود رسیدیم و پس از آن حرکت از روی یال به طرف پایین و شمال آغاز شد . البته از ابتدای سفر منتظر سرپایینی های زانو شکن بودیم بعد از استراحت کوتاهی به طرف پایین به راه افتادیم و به ابتدای منطقه جنگلی رسیدیم هوا مه آلود شد و بغیر از درختان نزدیک چیزی دیده نمیشد گاه گاهی مه رقیقتر میشد و از لابلای آن مناظر دور اطراف نیز نمایان میشد ولی در کل در ابتدای سفر قدری حالمان گرفته شد. برای نماز و استراحت متوقف شدیم عده ای از افراد که مشغول دید زدن اطراف بودند توانستند مقداری قارچ کوهی که از باران دیشب و پریشب روییده بود پیدا کنند.پس از استراحت کوتاه و نهار طی مسیر کردیم و با تاریک شدن هوا برای شب مانی به یک قسمت از یال که داری چشم انداز خوب و موقعیت مناسب برای چادر زنی بود رسیدیم .صبح زود بعد از خوردن صبحانه به راه افتادیم و در واقع سختی راه بعداز نیم ساعت پیاده روی سر پایینیها شروع شد با جزییات فراوان بعد از حدود دوساعت به باغهای با میوه های ازگیل و ... رسیدیم بعد از کمی استراحت و خوردن تنقلات دوباره به راه افتادیم تا بالا خره به ده کوچکی نزدیک رودخانه رسیدیم بعد از نهار و نماز و استراحت کوتاه ادامه مسیر را شروع کردیم اما اینبار از جاده خاکی که برای رسیدن به روستا ایجاد شده بود استفاده کردیم . بعد از کلی طی طریق به جاده ماسوله رسیدیم مدتی برای رسیدن مینی بوس معطل شدیم اما همین زمان به ما فرصتی داد تا از مناظر اطراف به حد کافی استفاده نماییم

ثبت فایل از : باب الله م

مسعود محمدی

1395/10/12
سلام لطفا نقطه شب ماني خودتون رو اعلام كنيد. من قصد اجراي اين برنامه رو دارم ولي متاسفانه مثل اينكه در ثبت زمانهاي شما اشتباهي رخ داده. فايل جي پي اس، كل زمان پيمايش شما رو 4 ساعت از 10:30 شب تا 4 صبح نشون ميده. اگر لطف كنيد و زمان پيمايشتون رو در روز اول و دوم اعلام كنيد ممنون ميشم