اراک- شهباز

امتیاز :   امتیازی داده نشده   :   0
نام : اراک- شهباز
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : مرکزی
میزان سختی : ● متوسط
مسافت : 7.5 KM
برنامه : 2 روزه
مناطق : اهواز- اندیمشک- خرم آباد- بروجرد- اراک
بهترین زمان برای این منطقه : بهار و تابستان
ضریب خطر منطقه : ● بی خطر
تاریخ ثبت در سایت : 1399/5/6
مدت زمان : 4 ساعت و 45 دقیقه
بیشترین ارتفاع : 3336
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها : کوله پشتی دو روزه - کفش کوهپیمایی مناسب - گتر - طناب انفرادی - کارابین - باتون یک جفت - آب آشامیدنی در حدود 3 لیتر- لباس و دستکش گرم و مناسب ، آذوقه برای دو الی سه روز.

توضیحات : بلندترین قله استان مرکزی شهباز با ارتفاع 3338 متر است. این قله مسیر دسترسی چندگانه ای دارد. مسیر انتخابی گروه ماه که متداول ترین مسیر صعود به این قله و مسیر شمالی است، از شهرستان شازند و روستای سورانه است. شهرستان شازند در فاصله 35 کیلو متری و روستای سورانه 6 کیلو متری شازند می باشد. مبدا صعود گروه ما روستای سورانه و امام زاده عبدالله می باشد. امامزاده عبدالله در دامنه شمال غربی قله شهباز و در ارتفاع 2020 متری قرار گرفته و دارای امکانات عمومی شامل آب، دستشویی، برق و محوطه پارک خودرو و جاده آسفالته می باشد لیکن فاقد زائرسرا می باشد. در نزدیکی امام زاده چشمه اب دائمی وجود دارد که می توان اب مورد نیاز را تهیه نمود چرا که در طول مسیر تا قله اب وجود ندارد مگر در فصلی که برف در ارتفاعات وجود داشته باشد. قله شهباز به لحاظ ساختاری و یالهای متعددی که از خط الرس قله در سمت شمال آن جدا گردیده امکان صعود از مسیرهای مختلف را به کوهنورد می دهد ولی تمامی آنها دارای شیب تند و گرده ای است به جزیال اصلی که مستقیماً از فراز قله به سمت گردنه ای در سمت شمال شرق و شمال قله فرود آمده است و در پشت گردنه جانپناه شهباز قرار گرفته است و مسیر عمومی صعود تابستانه و زمستانه از طریق این یال می باشد
گروه ما در 5 اردیبهشت ماه سال 1398 ساعت 7.45بعد از صرف صبحانه در امام زاده عبدالله در مسیر پاکوب شروع به حرکت کرده و با هماهنگی کامل بعد از دو بار استراحت ددر ساعت 12.5 بر قله شهباز در کنارهم قرار گرفتند. به دلیل بارش باران شب یعد از صعود را در حسینه ایی در زنذکی روستا سورانه گذراندیم و در روز بعد به طرف اهواز رهسپار شدیم.



تعداد دانلود : 63
تعداد نمایش : 780
ثبت فایل از : مریم  جمشیدی



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر