قله قزل ارسلان به الوند

ضریب خطر منطقه : ● خطرناک
تاریخ ثبت در سایت : 1398/7/8
تجهیزات یا تخصصها : تجهیزات کوهنوردی

توضیحات : صبح ساعت 5 صبح از روستای وهنان شروع کرده و پس از حدود 2.5 ساعت به پناهگاه قزل ارسلان رسیدیم. پس از استراحت کوتاهی به سمت قله قزل ارسلان رفته و پس از حدود یک ساعت قله را فتح نمودیم.قله قزل ارسلان صخره ای بوده و حدود 0.5 ساعت آن دست به سنگ است اما اگر ترس از افتادن وجود نداشته باشد نیازی به طناب ندارد.
پس از بازگشت از قله ومراجعت به پناهگاه صبحانه را صرف نمودیم.در حدود ساعت 10 صبح به سمت چشمه نزدیک پناهگاه حرکت کرده و پس از برداشتن آب به سمت قله دایم برف حرکت کردیم.ساعت 11.45 به قله دایم برف رسیدیم . در ساعت 12 پس از گرفتن عکس به سمت کلاغ لان حرکت کردیم.خط الراس پس از کلاغ لان ضخره ای بوده و به همین دلیل ذر سمت راست خطالراس مقداری پایین رفتیم تا تیغه های سنگی را رد کنیم. در این قسمت از مسیر کمی شن همراه با سنگ بوده و خطر سقوط سنگ وجود دارد.در کل بنظر من بدترین قسمت این برنامه همین قسمت بود ریا، چون در اکثر موارد پاکوب مشخصی هم وجود نداشت . پس از طی این قسمت تراورس کرده و بر روی خط الراس قرار گرفتیم و در اکثر موارد در روی خطالراس یا در سمت چپ آن کمی پایینتر پاکوب مشخص است تا اینکه به پای قله کلاغ لان رسیدیم و شروع به صعود از شیب آن نمودیم و کم کم شیب تندتر شد تا به بالای قسمت خاکی آن رسیدیم.در بالای قله کلاغ لان یک قسمت صخراه ای و دست به سنگ وجود دارد که بنظر من از قزل ارسلان مشکل تر است و حدود 0.5 ساعت طول می کشد.
پس از آن به سمت پناهگاه کلاغ لان رفته و پس از صرف نهار به سمت قله الوند حرکت کردیم.و در ساعت حدود 6 بعد از ظهر قله الوند را هم صعود نموده و به طرف پناهگاه میدان میشاه حرکت کردیم و در ساعت 7:30 بعد از ظهر به پناهگاه رسیده و با تلکابین به گنجنامه رفتیم.در کل بهتر است برنامه دو روزه اجرا شده و در پناهگاه قزل ارلان شبمانی داشته باشیم.در این برنامه همنوردان خوب همدانی آقایان مجید حسنی و مجید اخوان بخوبی ما را راهنمایی کردند.

ثبت فایل از : وحید ایراهیمی

غزال قصرلقمانی

1399/5/11
در تاریخ ۱۰ مرداد ۹۹ ما با کمک این ترک به این خط الراس صعود کردیم...ممنون از اینکه ترک مسیر را در اختیار ما قرار دادید...