قلات شاه

تاریخ ثبت در سایت : 1397/11/15
مدت زمان : 10 ساعت و 20 دقیقه
بیشترین ارتفاع : 2700
تجهیزات یا تخصصها : تجهیزات عمومی : شامل پوشاک شامل : کاپشن گورتکس ، کلاه آفتابی ، عینک آفتابی ، شلوار تابستانه، پوتین سبک ،و همچنین زیرانداز ،کیسه خواب ، چراغ خوراک پزی ،چراغ پیشانی ، کتری وکیت بقا ، جعبه کمک های اولیه. تجهیزات فنی: طناب انفرادی ، کاربین پیچ ، جی پی اس، باتون سه وعده غذا ( شام ، صبحانه و نهار ) وسایل سنگ نوردی در روز اول و قبل صعود با تمرینات سنگ نوردی در مسیر تنگه گلو انجام دادیم.

توضیحات : روز پنجشنبه 8 شهریور 1397 : ساعت 16 به سه دستگاه ماشین سواری به طرف مهاباد حرکت کردیم و بعداز 65 کیلومتر در ساعت 17:15 به مهاباد رسیدیم و بعداز استراحت کوتاه در شهر به طرف جاده مهاباد پیرانشهر حرکت کردیم و بعداز 45 کیلومتر در ساعت 18:25 به روستای لیک بن رسیدیم. لازم به ذکر است تمامی مسیر راه کوهستانی و آسفالت می باشد و تنها از داخل روستای لیک بن تا تنگه گلو به فاصله 5 کیلومتر خاکی می باشد. تنگه گلو از جاهای دیدنی و گردشگری می باشد که در فصل گرم تابستان بسیار خنک و به دلیل وجود دیوارهای سنگ نوردی کوهنوردان زیادی در فصل تابستان از این تنگه دیدن می کنند.ما نیز بعداز ظهر در آن تنگه مشغول به سنگ نوردی شدیم و شب را در آن تنگه شب مانی کردیم .
روزجمعه 9شهریور 1397: ساعت 8 صبح بیدار شدیم و بعداز خوردن صبحانه و گذاشتن وسایل اضافی در ماشین ها در ساعت 9:45 شروع به کوهپیمایی کردیم و ساعت 15:35 به قله رسیدیم و بعداز استراحت کوتاه دوباره مسیر را به سمت تنگه گلو ( در ساعت 20) بازگشتیم.