مسیر زمستانه و تابستانه شیرکوه یزد

تاریخ ثبت در سایت : 1397/10/9
مدت زمان : 10 ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 4062
تجهیزات یا تخصصها : کیسه خواب پر – کت پر – کفش زمستانی کوهنوردی – جوراب زمستانی – کاپشن گرتکس – شلوار بیس و بلوز بیس لایر – شلوار و بلوز پلار – تنقلات و آب و وعده های غذایی در طول برنامه – دستکش زمستانی ترجیحا دستکش پلار و دستکش پر – عینک آفتابی و عینک توفان – کرم ضدآفتاب – کوله پشتی 50 لیتری – گتر برف - کلاه گرم و دستمال سر

توضیحات : چهارشنبه عصر از مشهد به سمت یزد و شهرستان تفت با یک دستگاه اتوبوس حرکت کردیم پنجشنبه صبح ساعت 7 شهر تفت بودیم از آنجا با دو دستگاه مینی بوس به ست روستای ده بالا حرکت کردیم پس از طی 45 دقیقه سافت همراه با خاکی کمی به محل شروع پیمایش در روستای ده بالا رسیدیم. پس از مرتب کردن کوله ها و صرف صبحانه از محل استارت پیمایش با مختصات N31° 36.828' E54° 06.383' به سمت دره نجیب حرکت کردیم . پس از طی طریق به دره نجیب رسیدیم و از دره نجیب که مشکل ترین بخش صعود به این قله می باشد پس از 2 ساعت پیمایش با شیب بسیار زیاد که همراه با برف کوبی و لغزندگی مسیر نیز بود عبور کردیم . در بالای دره نجیب برای رسیدن به پناهگاه شیرکوه باید به سمت چپ تراورس کنیم تا در مسیر درست قرار بگیریم . از بالای دره نجیب مناطر بسیار زیبایی با کوههای پوشیده از برف دیده میشود که لذت صعود را برای هر بیننده ای چند برابر میکند . پس از استراحت کوتاهی به سمت پناه گاه حرکت کرده و پس از یک ساعت به پناه گاه رسیدیم و شب را در پناه گاه سپری نمودیم . صبح روز جمعه در هوایی با باد شدید و سرمای زیاد در تاریکی شب ساعت 5 صبح حرکت به سمت قله را آغاز کردیم که به علت بارشهای چند روز قبل منطقه ما اولین تیم صعود بودیم و در طول مسیر پناه گاه تا قله که پوشیده از برف بود برف کوبی زیادی انتجام گرفت و تیم در ساعت 11 بر فراز قله شیرکوه ایستاد و خدا را شکر نمود . پس از گرفتن عکس های یادگاری تیم به پناه گاه بازگشت و بعد از جمع کردن لوازم به سمت ده بالا حرکت نمود که ساعت 16 به ده الا رسیدیم و پس از سوار شدن در مینی بوس ها به سمت شهر تفت حرکت کردیم . ساعت 18 از شهر تفت با یک دستگاه اتوبوس به سمت مشهد حرکت کردیم و ساعت 6 صبح روز شنبه چهارمین روز برنامه به مشهد رسیدیم و برنامه به اتمام خود رسید.