قله داراباد(از درازلش)

امتیاز :   5   :   5
نام : قله داراباد(از درازلش)
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : تهران
میزان سختی : ● مشکل
مسافت : 7.1 KM
برنامه : 1 روزه
مناطق : تهران
بهترین زمان برای این منطقه : 4 فصل
ضریب خطر منطقه : ● خطرناک
تاریخ ثبت در سایت : 1396/3/19
مدت زمان : 4 ساعت و 30 دقیقه
بیشترین ارتفاع : 3182
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها : تجهیزات اولیه کوهنوردی، کوله پشتی-کفش مناسب-تنقلات و دوربین عکاسی (به دوستان عزیز توصیه می گردد در دوره های کوهنوردی بطور نمونه کارآموزی کوهپیمایی-نقشه خوانی-GPS- هواشناسی-پزشکی کوهستان و دیگر دوره هایی که زیر نظر هیئت کوهنوردی یا باشگاه های کوهنوردی برگزار می شود شرکت نمایند)

توضیحات : نکته1: تا قبل از درازلش مسیر معمولی بوده و فشار زیادی را کوهنورد متحمل نمی شود ولی بعد از درازلش تا رسیدن به یال اصلی قله داراباد درجه سختی مسیر به یکباره بشدت بالا رفته و شیب بسیار تند شده و در میانه راه علاوه بر شیب بسیار تند به شن اسکی نیز برخورد کرده و باز هم درجه سختی مسیر بالاتر می رود، در نتیجه تقسیم انرژی و آهسته پیوسته از درازلش تا رسیدن به یال اصلی حتماً رعایت شود.

نکته2: دسترسی به آب آشامیدنی در رستوران ابتدای مسیر و چشمه درازلش امکان پذیر می باشد در نتیجه با وجود دسترسی کم به آب آشامیدنی در میانه راه از چشمه حتما حتما آب کافی برداشته شود.

نکته3: در عکس شماره 6 مسیر درازلش به یال اصلی را مشاهده می نمایید.

نکته4: برگشت از مسیر یال شن سیاه انجام گرفته است که Track آن در پروفایلم موجود می باشد.

نکته5:بعد از رسیدن به قله داراباد می توان با پیمودن مسیر تیغه داراباد به پیازچال رسید... مسیر مذکور خطرناک و فنی می باشد، لذا حتما با تیم باتجربه مسیر طی شود، مدت زمان پیمایش از قله داراباد از روی تیغه تا چشمه پیاز چال میانگین 4:30 یا 5 ساعت و از چشمه پیاز چال به پناهگاه کلکچال 1 ساعت می باشد و همراه داشتن آب کافی الزامی می باشد.

قله دارآباد یا (مونگ چال) یکی از شرقی ترین قلل رشته کوه توچال با ارتفاع حدود ۳۲۰۰ متر از سطح دریا می باشد. این قله در رشته کوه البرز مرکزی واقع شده و در جنوب شرقی قله توچال و با فاصله ۸ کیلومتری از آن قرار دارد. قله دارآباد توسط یک خط الراس تیغه ای به قله پیازچال و سپس به قله توچال متصل می شود. در سمت چپ قله به فاصله حدودا” ۲۴۰۰ متر قله کلکچال به ارتفاع ۳۳۱۰ متر قرار دارد. مسیرهای متعددی برای صعود این قله وجود دارد که اصلی ترین آنها عبارتند از: ۱- یال شن سیاه ۲- ((یال درازلش)) ۳- یالهای منتهی به دره دارآباد.


تعداد دانلود : 503
تعداد نمایش : 5056
ثبت فایل از : اسماعیل روحانی



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر







پیمان کرانی

5

1398/12/16

ابراهیم روحانی

5

1396/3/24