قله گل گل

گزارش صعود یک روزه به قله گلگل
منطقه : لرستان – ازنا – اشترانکوه
تاریخ اجرا 26 اردیبهشت
طبق قرار قبلی با دو نفر از همنوردانم ساعت چهار صبح با ماشین از شهرستان ازنا به سمت روستای بیدستانه حرکت کردیم و ساعت 5 صبح برنامه کوهپیمایی را آغاز نمودیم که ریز اجری برنامه در زیر ارایه شده لازم به ذکر است طبق پیش بینیها و بازدید نقشه ها منتظر هوای آرام بودیم که از ابتدای چشمه دوم دره ابدال با باد شدیدی روبرو شدیم که روی گرده ماهی سرعت حرکت رو به حد اقل رسوند و چندین بار باعث جابجایی من و همنوردانم با کوله سنگین دوروزه شد که این باد در چال کبود به سرعت 80 کیلومتر رسید که بارها از از نزدیک شدن ما به جان پناه جلوگیری کرد ،با گذشت زمان یک ساعته مقداری از سرعت باد کاسته شد و ما تصمیم به صعود گرفتیم که متاسفانه در روی یال منتهی به قله باد شدیدتر شد و ما در کل صعودی در شرایط خاص داشتم ،خدارو شاکرم که در نهایت لذت از این صعود پر مخاطره خودم و همنوردانم با صحت کامل به آغوش خانواده برگشتیم.
ریز اجرای برنامه :
5 صبح شروع کوهپیمایی از روستای بیدستانه – 5.48 چشمه اول و 10 دقیقه آبگیری – 6.50 چشمه دوم و 10 دقیقه آبگیری -9 سنگ مثقال و 15 دقیقه استراحت – 10 جان پناه چال کبود و 1.5 ساعت استراحت و صبحانه -11.30 حرکت به سمت قله با وجود باد سهمگین 1.30 قله زیبا و دومین بام اشترانکوه قله گل گل –بعد از عکاسی و تغذیه 14 حرکت به سمت چال کبود 15 جان پناه و صرف نهار – 16 حرکت به سمت پایین و در نهایت 6.30 دقیقه پای ماشین
از روستا تا چشمه اول سرعت حرکت 2.5 کیلومتر بر ساعت – از چشمه اول تا چشمه دوم 1.8 کیلومتر بر ساعت – از چشمه دوم تا سنگ مثقال 1 کیلومتر برساعت – از سنگ مثقال تا جان پناه 2 کیلومتر بر ساعت – از جان پناه تا قله 0.8 کیلومتر بر ساعت
کل مسیر طی شده 10 کیلومتر
در آخر برای همه همنوردانم آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم باز هم در کنار هم برنامه های پر از ادرنالین و پر خاطر داشته باشیم