دشت آزو و قله پاشوره

مدت زمان : ساعت و دقیقه
تجهیزات یا تخصصها : تجهیزات کامل زمستانه

توضیحات : گزارش صعود به قله پاشور 1395/10/10
ین قله‌ی البرز شرقی در ضلع جنوبی جاده هراز ، محدوده‌ی آب اسک به گزنک قرار گرفته است .

شرق قله‌ی پاشوره به همراه قله «عبرت» همسایه خود، به دشت ها و قله های کم ارتفاعی ختم می شود که تا قله رفیع میشینه مرگ و مناطق کوهستانی ارجمند و لزور (فیروزکوه) ادامه دارد.

جنوب قله پاشوره به جاده و روستای لاسم می رسد .

پاشوره را می توان از دو روستای زیر صعود نمود؛

الف: روستای تاریخی نوا که جاده فرعی آن بعد از آب اسک در جاده هراز قرار گرفته است.

ب: روستای لاسم که جاده فرعی آن بعد از پلور در جاده هراز واقع است.

یکی از مشخصات بارز صعود این قله را می توان مشاهده واضح و کم نظیری از رخ شرقی دماوند با تمام ابهت و مسیرهای صعود آن عنوان کرد و دیگری دیدن خط الرأس کامل دوبرار (قره داغ) است که تقریباً به طور کامل از امام زاده هاشم تا مناطق غربی فیروزکوه قابل مشاهده است.
روز دهم دی ماه به همراه 15 نفر از دوستان ساعت 6.30 صبح از روستای نوا به سمت دشت ازو حرکت کردیم.ساعت 7.20 دقیقه به کلبه و دشت ازو رسیدیم .خوشبختانه در مسیر تا دشت ازو برف نبود و باسرعت خوبی تونستیم حرکت کنیم.پس از صرف صبحانه ساعت 8.00از کلبه به سمت یال اصلی حرکت کردیم از کلبه به بعد برف مسیر زیاد شد تا جایی که بعضی از قسمتها مجبور میشدیم با زانو حرکت کنیم
ساعت 12.30 به خط اراس قله رسیدیم از این قسمت به بعد دیگه برفی تو مسیر نبود و با سرعت بیشتر تونستیم به سمت قله حرکت کنیم و در ساعت 14.00 به قلله رسیدیم
پس از کمی استراحت و گرفتن چند عکس به سمت دشت ازو حرکت کردیم ود ساعت 17.00 به کلبه رسیدیم