شاهانکوه - فریدون شهر اصفهان

امتیاز :   4.75   :   4.75
نام : شاهانکوه - فریدون شهر اصفهان
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : اصفهان
میزان سختی : ● مشکل
مسافت : 8 KM
برنامه : 1 روزه
مناطق : تهران، قم، سلفچگان، دلیجان، خمین، الیگودرز، فریدون شهر، سرداب بالا.
بهترین زمان برای این منطقه :
ضریب خطر منطقه : ● معمولی
تاریخ ثبت در سایت : 1394/6/10
مدت زمان : 7 ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 4030
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها : در تابستان نياز به تجهيزات فنی نيست.

توضیحات : برنامه صعود قله شاهانکوه – 4030 متر 19 تیر ماه 94
قله شاهانکوه در استان اصفهان و حدود 30 کیلومتری شهرستان فریدون شهر قراردارد. این قله بلند ترین قله استان است که GPS من 4030 متر را نشان داد. از چند مسیر قابل صعود است. مسیرانتخابی و البته تابستانی من از جبهه شرقی و روستای سرداب بالابود. قبل از رسیدن به خود روستا از طریق یک جاده خاکی عشایری میشود حدود 4 کیلومتر با ماشین حرکت کرد و خودرا به انتهای آن که کلبه آقا ولی و نیز چشمه تنگ عرب رساند و از آنجا پیاده روی را شروع کرد. از این محل و حتی قبل از آن قله مخروطی شاهانکوه در سمت غرب بخوبی نمایان است. تو این زمان و مسیر نیازی به هیچ وسیله فنی و کار فنی نیست.
اواخر اردیبهشت 94 به تنهائی برای صعود این قله از تهران عازم منطقه شدم اما بدلیل وجود برف زیاد در دره ای که مسیر صعود من بود ( ترک مسیر رو از توی ویکی لاک توی GPS گذاشته بودم که ز یک برنامه تابستانی بود) و با توجه به نداشتن تجهیزات و تنها بودن تا ارتفاع 3500 متری صعود کرده و برگشتم. ( تو این برنامه شهاب از عشایر منطقه برای چیدن نوعی سبزی کوهی همراه من شد، والبته با دو قلاده سگ بنام های خرسی و پلنگ ).
واما حالا شده اواسط تیر ماه من دوباره به تنهائی برای صعود عازم منطقه شدم میشوم. ساعت حدود 22:15 پنجشنبه از منزل در تهران خارج و با عبور از قم، سلفچگان، دلیجان، حاشیه محلات، خمین و الیگودرز حدود 65 کیلومتر بطرف داران اصفهان رفته و سپس از سمت راست این جاده وارد جاده فریدون شهر شدم. از اینجا با طی مسافتی در حدود 45 کیلومتربه روستای سرداب بالا رسیده ( کمی قبل از روستا از سمت راست وارد جاده خاکی عشایری شده و با طی حدود 4 کیلومتر در ساعت 06:00 به پایان آن که چادر سیاه، درخت بید، کلبه و چشمه در آنجا قرار دارند میرسم. با رسیدن به کلبه آقا ولی و چشمه کنار آن ماشین رو پارک و پس کمی احوالپرسی و گپ و صحبت با آکبر آقا( از عشایر منطقه و برادر آقا ولی) ساعت 06:30 حرکت به سمت قله شروع کردم. اکبر آقا گفت دو نفر هم حدود یکساعت قبل بطرف قله رفتند. خب من هم خوشحال شدم که بالاخره تو مسیر تک و تنها نخواهم بود. شاید بعد از یکساعت اونا رو در حالی دیدم که صبحانه خورده بودن. محمود و جعفر دو تا جوون خوب که البته جعفر دکتر متخصص طب فیزیکی بود.
اونا رفتن تو مسیر صعود، من هم بعد از کمی تغذیه واستراحت حرکت کردم. بدلیل وجود برف تو دره وشیب زیاد در برخی نقاط مجبور بودم تو صخره ها در ارتفاع بیشترحرکت کنم که تا اندازه ای خسته کننده بود. ساعت 12:10 رسیدم قله و دیدم محمود و جعفر رو قله سنگی و پهن دراز کشیدن و استراحت میکنن. هوا خیلی عالی بود. اونا کفتن یکساعت قبل از من رسیده بودن قله. تا نزدیک ساعت 14 رو قله گپ زدیم و خوردیم. با هم فرود اومدیم و ساعت 18 چشمه بودیم در حالیکه اکبر آقا و آقا ولی از ما با چای و نون ماست پذیرائی کردند. ساعت 19 از دوستان همنورد و اکبر آقا و آقا ولی خدا حافظی و ساعت 04:00 شنبه تهران بودم و تا ساعت 19:00 خواب بودم. در ضمن ترک ثبت شده توسط GPS خودم تو WIKILOC گوگل ارت قابل مشاهده و استفاده است. بادرود، محمد قدرت نما 23/4/94



تعداد دانلود : 596
تعداد نمایش : 3885
ثبت فایل از : محمد قدرت نما



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر







داراب کریمی

5

1400/2/11
بسیار علی......

میثم پ

5

1396/4/20
ممنون از زحمت و لطف شما . بسیار مفید بود .

محمدحسن شه رضایی

5

1396/3/4
توضیحات بسیار عالی بود

فرزاد جوکار

4

1395/5/1
با سلام دوست عزیز به نظر میاد شما مسیر پیاده روی رو از حرکت با خودرو جدا نکردین.اینجوری مشخص نیست چه مسافتی رو با پای پیاده پیمایش کردین و نمیشه سختی برنامه رو سنجید.

فرزاد جوکار

0

1395/5/1