قله شاه پیل کوه

امتیاز :   5   :   5
نام : قله شاه پیل کوه
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : مازندران
میزان سختی : ● متوسط
مسافت : 9.54 KM
برنامه : 1 روزه
مناطق : کجور-روستای فیروزآباد
بهترین زمان برای این منطقه : تمام فصول
ضریب خطر منطقه : ● معمولی
تاریخ ثبت در سایت : 1393/10/15
مدت زمان : 10 ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 3420
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها : به علت بادگیر بودن این قله به خاطر موقعیت قرارگیری و منفرد بودن آن(واقع شدن در جبهه بادگیر منطقه تخت سلیمان بالاخص دهانه دره های روستاهای دلیر و ناتر)

توضیحات : قله شاه پیل کوه؛ http://alborznowshahr84.blogfa.com
پیل که وجه تسمیه آن می تواند به دو صورت باشد:

1- بومیان منطقه غرب استان مازندران به بز هایی که شاخ ندارند پِل می گویند و این واژه در واقع استعاره ای از بی شاخ یا کچل یا بی مو در بین بومیان کاربرد دارد که به کوه هایی که تا دامنه هایی آن جنگل و درخت وجود دارد و مابقی آن تا قله درختی یافت نمی شود می گویند: پِل کوه

2- در لغت نامه دهخدا و معین و عمید و... پیل به معنای فیل آمده است و کاربرد آن به زبان گیلکی به معنای بزرگ می باشد که می تواند در اینجا هم به کار برد.

مسیرهای دسترسی به این قله:

1- روستای فیروزآباد کجور در ضلع شمالی قله قرار گرفته است که پس پیمایش از جنگل روی گردنه ی که گاوسرایی دارد منتهی می شود و از اینجا به بعد حدود دو ساعت تا قله زمان نیاز داریم.

2- روستای پِرجه و روستای آشیر از توابع بخش مرزن آباد چالوس که در ضلع شمال غرب قله واقع شده اند، ابتدای مسیر همانند فیروزآباد جنگلی می باشد که از گوسفندسرا مسیر دسرسی به قله یکی می شود.



تعداد دانلود : 344
تعداد نمایش : 3779
ثبت فایل از : محسن سام دلیری



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر







محسن کیایی

0

1399/6/31
درود خدمت همنوردان عزیز من و دوستانم در شهریور 99 اقدام به پیمایش از مسیر روستا فیروزآباد کردیم متاسفانه مردم روستا و بخصوص دهیار روستا برخورد بسیار بدی با کوهنوردان داشتن و بدون حتی توضیحی گفتن باید روستا رو ترک کنید و به ما اجازه شب مانی در روستا و پیمایش مسیر رو ندادن و ما ساعت 12 شب مجبور به ترک روستا شدیم اگر این مسیر رو انتخاب میفرمایید مراقب باشید

شهروز محتشم

5

1393/10/17