هزارلا

تاریخ ثبت در سایت : 1403/1/31
تجهیزات یا تخصصها :

توضیحات : گزارش صعود قله هزارلا
این برنامه در تاریخ 30 فروردین 1403 به همراه رامین علی محمدیان و عبداله صمدی انجام شد.
پس از پارک خودرو در کنار باغ رویایی روستای سرسبز وارنگه رود کفش ها را عوض کردیم و کوله ها را بر پشت انداختیم. ساعت 7 بامداد استارت برنامه را زدیم. از مسیری فاقد پاکوب مشخص بسمت ابتدای یال منتهی به قله هزارلا رفتیم. با توجه به شیب زیاد و وجود برف یخ زده در برخی قسمت ها رسیدن به ابتدای یال (نقطه 2) قدری نفسگیر بود. از این نقطه سعی شد تا با استفاده از عوارض سنگی راحت تر ارتفاع را اضافه کرد، حدود 8.30 به محل مناسبی برای صبحانه رسیدیم، 20 دقیقه منتظر ماندم تا همنوردانم نیز برسند وبه اتفاق صبحانه را صرف کردیم. مجدد به راه افتادیم و با گام هایی آهسته و توقف های کوتاه متعدد بالاخره ساعت 12 به قله هزارلا رسیدیم. نزدیک به 50 دقیقه روی قله ماندیم و از زیبایی های منطقه تا حد امکان لذت بردیم. با توجه به وجود نقاب های برفی بلند و بزرگ، احتمال وقوع بهمن و برف نرم و آبدار در دامنه شمالی این مسیر تصمیم گرفتیم که از یالی که صعود کرده بودیم بسمت ماشین باز گردیم. تقریبا بدون توقف تا محل صبحانه رفتیم، نهار را همانجا خوردیم و نهایتا ساعت 15 به محل پارک ماشین رسیدیم.