خرونرو

تاریخ ثبت در سایت : 1402/12/15
تجهیزات یا تخصصها :

توضیحات : گزارش صعود قله خرونرو

این برنامه در تاریخ 15 و 16 شهریور 1397 به اتفاق همنوردان خوبم در گروه کهبد انجام شده.
با توجه به زیبایی منطقه و مسافت تهران تا پل سفید و ابتدای مسیر صعود قرار را گذاشتیم که یک شب در نزدیک آغل های گاوداران کمپ داشته باشیم. لذا 5 شنبه 15 شهریور با ماشین های سواری به راه افتاردیم و از طریق جاده فیروزکوه به پل سفید رسیدیم. به پل سفید که رسیدیم از جاده فرعی بسمت روستاهای لمزار، وزملا و سنگده رفتیم و با گذر از پل آهنی به محیط بانی رسیدیم. از اینجا به بعد جاده کمی خراب تر و بعضا خاکی میشد.با گذر از چند 3 راهی دو راهی در حدود ساعت 15 به محلی مناسب جهت پارک ماشین ها رسیدیم. کوله پشتی ها و کفش ها را بر تن کردیم و حرکت بسمت محل اتراق حرکت کردیم. مناظر بشدت زیبا و دلفریب بودند و همگی مشغول عکاسی با توجه به بالا بودن آفتاب بدون عجله بسمت محل کمپ رفتیم و حدود ساعت 17.50 به محل از پیش تعیین شده یعنی "چشمه سربندتلا" رسیدیم و چادرها رو به پا کردیم. خوشبختانه غیر از گروه ما گروه دیگری در منطقه نبود و فقط گاوداران محترم در کلبه چوبی (تلار) بودند. شب پر ستاره ای را کنار آتش گذراندیم و ساعت 22 به داخل کیسه خواب خزیدیم. صبح ساعت 4.30 بیدار باش بود و بعد از صرف صبحانه ای اندک صعود شروع شد. ساعت 5.57 به درخت تنومند نیم سوخته ای رسیدیم و کمی بعد از آن در ادامه مسیر پاکوب وارد دهلیزی بزرگ ، پر شیب و واریزه ای شد (که قطعا مسیر مناسبی برای صعود زمستانه این قله نمی باشد) با خروج از دهلیز به آغل و "چشمه زرجو" رسیدیم و مسیر را بسمت یال اصلی ادامه دادیم تا به محلی بنام "سه گوسفندک" رسیدیم با ادامه مسیر از روی یال ساعت 10.35 به قله خرونرو رسیدیم و محو زیبایی مناظر کوهستانی و جنگلی شدیم. پس از استراحتی مبسوط و عکاسی فراوان با همفکری دوستان مسیر قرار شد که از مسیر دیگری بسمت چادرها برگردیم هر چند که این مسیر کوتاه تر بود ولی در بخش هایی نیاز داشت که چند متری را دست بسنگ شویم که با حمایت بدنی نفرات انجام شد ولی برای افراد با توان بدنی کم دشوار است. در ادامه مسیر از آغل و" چشمه نرو" گذشتیم و ساعت 13.24 برای صرف نهار توقف کردیم . در نهایت حدود ساعت 15.30 به چادرها رسیدیم و پس از استراحتی کوتاه و جمع کردن کمپ بسمت تهران حرکت کردیم.