شاسکوه قاین

مدت زمان : 2 ساعت و 30 دقیقه
بیشترین ارتفاع : 2850
تجهیزات یا تخصصها : تجهیزات مناسب فصل

توضیحات : درود خدمت همنوردان جان.در تاریخ اول دیماه به اتفاق همنورد گرامی آقای جنگی با یکدستگاه اتومبیل شخصی در ساعت 6صبح به روستای شیخعلی رسیدیم و با طی مسافت 23کیلومتر در جاده خاکی که تقریبا 1ساعت 30دقیقه طول کشید به پای کار که محل پارکینگ ماشین بود رسیدیم.لازم به ذکر است که جهت استراحت و برداشت آب میتوانید از چشمه میر شاهی که درTerak مشخص شده است استفاده کنید.برنامه صعود ما که در شرایط زمستانی انجام شده کوله ها را با تجهیزات زمستانی آماده کرده و پیمایش را در حدودساعت 7.40شروع کردیم و پس از دوساعت به محل چشمه (حوض کوثر) با امکانات آب شرب و سرویس بهداشتی و توربین مولد برق رسیدیم و با استراحت چند دقیقه ای مسیر قله را در پیش گرفتیم و نهایتا پس از 2ساعت و 30دقیقه به قله رسیده لازم به ذکر است که این زمان بستگی به تعداد اعضای گروه و آمادگی جسمانی همنوردان دارد.بعلت باد شدید و سرمای زیاد پس از ثبت خاطرات با بنر که قبلا تهیه کرده بودیم (عدم تابلو)به محل حوض کوثر برگشته و با صرف چای و صبحانه و استراحت کامل به محل پارکینگ اتومبیل رسیده و نهایتا در ساعت 12.30در چشمه میر شاهی با صرف نهار رسما برنامه صصعود به پایان رسید.نکته مهم اینکه بعلت غنای حیات وحش منطقه همنوردان عزیز جهت صعود و هماهنگی حتما با محیط زیست شهرستان قاین تماس و یا مکاتبه داشته باشید.در پایان از زحمات و راهنمای های استاد یوسفی مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی بزرگمهر شهرستان قاین کمال تشکر و قدردانی را دارم.