صعود قله گود جاری

بیشترین ارتفاع : 3074
تجهیزات یا تخصصها :

توضیحات : برنامه صعود قله گود جاری و تلاش نافرجام برای رسیدن به قله سنگ پل
این برنامه در تاریخ 23 آذر 1402 به اتفاق همنورد قدیمی رامین علیمحمدیان و محسن زعیم انجام شد.
ساعت 6.30 به گچسر و روبروی هتل قدیمی گچسر رسیدیم و ماشین رو همونجا پارک کردیم، پس از تعویض کفش ها و تنظیم کوله پشتی ها ساعت 6.45 حرکت کردیم و از کنار جاده بسمت معدن متروک گچ رفتیم با استفاده از جاده قدیمی معدن آرام آرام ارتفاع گرفتیم و پس از اتمام محدوده معدن از طریق پاکوب کم رمقی به مسیر ادامه دادیم و ساعت 8.05 پس از طی شیبی تند به نقطه 006 بر روی یال اصلی رسیدیم، با ادامه یال در ساعت 8.40 به محل مناسبی برای صرف صبحانه رسیدیم و تا ساعت 9.15 به استراحت و خوردن صبحانه ادامه دادیم. پس از حرکت و گذر از فراز و فرودهایی کم ارتفاع، ساعت 10.12 به قله گود جاری رسیدیم. با توجه به باد سرد و نسبتا تند (حدود 40 کیلومتر) در پناه سنگ ها کمی استراحت کردیم و با خوردن تنقلات انرژی رفته را جایگزین کردیم. پس از گرفتن عکس یادگاری بسمت قله سنگ پل حرکت کردیم، ادامه مسیر نیز با پستی و بلندی های زیادی همراه بود. ساعت 12.45 به حدود 600 متری قله سنگ پل رسیدیم، با توجه به شروع بارش برف و سردتر شدن هوا و تخمین زمان حداقل 40 دقیقه تا 1 ساعت برای رسیدن به قله سنگ پل و بازگشت به همان نقطه تصمیم گرفتم از آن نقطه (Bargasht) جلوتر نرویم و همانجا نسکافه و سایر تنقلات را صرف کنیم. بعلاوه با توجه به اعلان هواشناسی و خرابی بیشتر هوا در بعد از ظهر تصمیم گرفتیم برای برگشت بسمت دره نسا پایین برویم و مسیر خط الراسی که طی کرده بودیم رو بر نگردیم. لذا با رسیدن به دشت به سمت دره جنوبی رفتیم و با گذر از کنار تک درخت از جنس اورس به جاده خاکی رسیدیم و با ادامه مسیر جاده خاکی بالاخره ساعت 15.45 به کنار جاده چالوس رسیدیم. دوستانم در کنار پمپ بنزین نسا باقی ماندند و من با یک ماشین گذری به محل پارک ماشین رفتم و بازگشتم تا دوستانم رو سوار کنم. بدینسان برنامه ای دیگر با دلخوش و تندرستی به اتمام رسید.

نکات مهم:
در مسیر منبع آب قابل اعتمادی وجود ندارد.
مسیر برگشت بخصوص از دشت تا جاده خاکی علی رقم اینکه در دامنه جنوبی قرار دارد ولی در صورت بارش برف مستعد بهمن هست لذا احتیاط و دقت لازم را مد نظر قرار دهید.