قله برف ریز و کان مس - 1402/9/3

تجهیزات یا تخصصها : لباس مناسب - كفش - آب

توضیحات : با سلام

این صعود در مورخ 3/9/1402 همراه با دو تن از دوستان انجام گرفت
ساعت 5:30 دقیقه بامداد از مشهد بسمت نیشابور و از آنجا بسمت روستای برف ریز حرکت کردیم که در ساعت 7:30 دقیقه به روستا رسیدیم و خودرو را آنجام پارک کردیم
مسیر رفت از داخل روستا می باشد که مسیری هموار با پاکوب مشخص می باشد
حدود ساعت 11:30 دقیقه به قله برف ریز رسیدیم که ارتفاع 2700 متری دارد ( روستا در ارتفاع 1600 متری از سطح آب های آزاد می باشد )
بعد از استراحتی کوتاه و گرفتن عکس بسمت قله کان مس حرکت کردیم که بعد از حدود 45 دقیقه به قله کان مس به ارتفاع 2900 رسیدیم و همانجا به صرف نهار و چای مشغول شدیم
با قدم نرمال بین 4:30 تا 5 ساعت زمان برای صعود لازم دارید
ساعت 13:30 دقیقه بسمت خودرو ( از مسیر دوم که بر روی ترک مشخص می باشد ) حرکت کردیم که نهایتا بعد از گذشت دوساعت و نیم یعنی در ساعت 15:30 دقیقه به نقطه شروع برگشتیم
انتخاب مسیر برگشت بواسطه شن اسکی کمتر (‌ امان از شن اسکی که بشدت نابودکننده کفش هاست ) بود و البته حدودا زمانی بین نیم ساعت هم کمتر می باشد
این رو هم اضافه کنم که در مسیر چشمه اب ندیدیم و به نظر میرسه در فصول گرم حداقل می بایست یک و نیم لیتر آب همراه داشته باشید
در مجموع صعود راحتی بود و چنانچه تصمیم دارید صعود راحت و بی دردسری داشته باشید این دو قله انتخاب خوبی محسوب میشه
یک نکته دیگه رو هم اضافه کنم اونم اینکه وجود دو قله نامگذاری شده در یک مسیر کوتاه چندان متداول به نظر نمیرسه و تنها توجیهی که به نظرم میرسه اینه که قله اصلی و مرتفه کان مسه و نصب تابلوی قله برف ریز صرفا جهت برجسته سازی نام روستاست که به همین نامه