قله قولی زلیخا (طرح سیمرغ)

امتیاز :   امتیازی داده نشده   :   0
نام : قله قولی زلیخا (طرح سیمرغ)
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : کردستان
میزان سختی : ● مشکل
مسافت : 14 KM
برنامه : 1 روزه
مناطق : دیواندره.دهستان شریف آباد.روستای بست
بهترین زمان برای این منطقه : بهار و تابستان
ضریب خطر منطقه : ● خطرناک
تاریخ ثبت در سایت : 1402/7/22
مدت زمان : 5 ساعت و 0 دقیقه
بیشترین ارتفاع :
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها : کوله پشتی. باتوم .وعده غذایی. آب

توضیحات : به نام خالق کوهستان


قله.قولی زلیخا یا چهل چشمه در واقع نام منطقه ‌ای در استان کردستان است که در مرز بین شهرستان‌ های دیواندره و سقز قرار گرفته است
چهل چشمه در واقع نام منطقه ‌ای در استان کردستان است که در مرز بین شهرستان‌ های دیواندره و سقز قرار گرفته است و دارای تعداد بسیاری قله با ارتفاعی بالغ بر ۳۰۰۰ متر می باشد. قله شاه نشین که در جنوب غرب روستای بست قرار دارد به عنوان معروف ترین و حتی بلندترین قله ی چهل چشمه شناخته می شود اما حقیقت امر این است که قله قولی زلیخا در جنوب شرق شاه نشین مرتفع ترین قله ی این کوهستان است. به طور دقیق منطقه چهل چشمه از طرف شرق به شهرستان دیواندره، از طرف شمال شرق به روستای بست، از طرف شمال به جاده ماشین رو دیواندره-سقز، از طرف شمال غرب به روستای اسحاق آباد، از طرف غرب به روستای بسطام و جاده ماشین رو مریوان-سقز و از طرف جنوب غرب با فاصله زیادی به دریاچه ی معروف زریوار می‌ رسد. پس چهل چشمه حد فاصل شهرهای سنندج، مریوان، سقز و دیواندره است.
قله شاه نشین که برخی آن را قله ی چهل چشمه نیز می نامند آخرین قله از خط الراس طولانی چهل چشمه است. خط الراسی که از اطراف دیواندره با ارتفاع تقریبی ۲۴۰۰ متر شروع و به سمت غرب و جنوب غربی کشیده می ‌شود و با پیدایش کوه ‌های بلندی مانند سولانه سخته، سلطان، دوبرا، قولی زلیخا و گاوه لان در نهایت به شاه نشین می ‌رسد. این قله از سمت جنوب شرقی به قله های گاوه لان و قولی زلیخا، از سمت شرق به چشمه پر آب چاوره¬ش و از سمت شمال غرب به روستای اسحاق آباد ختم می‌ شود

در تاریخ
۱۴۰۲/۰۷/۲۰
از شهر همدان با اعضای باشگاه هم نفس به سمت شهر دیواندره حرکت کردیم و ساعت ۲۱:۳۰دقیقه به روستای بِست رسیدم و با آقای حامد شکاری مسئول قرارگاه برای شب مانی در قرارگاه هماهنگ کردیم و بعد از صرف شام و کوله پشتی و وسایل مورد نیاز رو داخل کوله آماده گذاشتیم برای صعود .و استراحت کردیم و ساعت ۳ صبح بیدار شدیم بعد از صرف صبحانه .ساعت ۴ صبح از قرارگاه استارت برنامه آغاز شد و از مسیر گرده به سمت قله حرکت کردیم و ساعت ۹ صبح به قله رسیدیم .


در مسیر و داخل روستا به دلیل وجود حیوانات وحشی مانند خرس و ... صدایی مانند شلیک گلوله به گوش میرسد ک هیچ جای نگرانی وجود ندارد اهالی منطقه بخاطر دور کردن حیوانات با پیکنیک هایی ک خودشون در جاهای مختلف گذاشته بودن هر چند دقیقه این صدای شلیک میشد .


نفرات شرکت کننده
باشگاه هم نفس

خانم سعیده مغربی 🌹
آقایان
سعید مرادی محتشم 🌹
مصطفی نیکو 🌹

سرپرست برنامه:
آقای جمشید قادری 🌹

ارادتمند مصطفی نیکو



تعداد دانلود : 8
تعداد نمایش : 151
ثبت فایل از : mostafa niko



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر