یخچال غربی سبلان

تاریخ ثبت در سایت : 1402/7/17
مدت زمان : 11 ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 4411
تجهیزات یا تخصصها : یک جفت تبر یخ به همراه بند حمایت،کرامپون، هارنس، هلمت ،طناب 50متر (برای دو نفر)،ابزار حمایت(ریورسو)، خود حمایت،ابزار یکطرفه(یومار و...)،ابزار میانی شامل کوئیک درا 6 عدد و پیچ یخ 6 عدد ،آبالاکف،تسمه 120 طنابچه پروستیک و طنابچه انفرادی ،کارابین پیچ 4 عدد ، کارابین ساده دو عدد، کفش یک پوش یا دوپوش ،کت پر،دستکش پر،گورتکس،پلار،کلاه طوفان عینک،کیت بقاء،کیت کمک های اولیه ، هدلامپ ...

توضیحات : جهت تکمیل پروزه برف و یخ با دو تن از مربیان خوب ساعت هشت صبح مورخ 1402/7/10 از اندیشه به سمت اردبیل حرکت کردیم ساعت 17:30 شابیل بودیم کانکس اجاره کردیم یک ساعت بعد استاد راهنما جناب نصیرزاده از اساتید تبریز با هماهنگی قبلی به ما ملحق می شوند شب را همگی به استراحت پرداخته و فردای روز بعد یعنی 1402/7/11 ساعت 4:30 صبح از شابیل لندرور سوار شدیم و عازم مسیر غربی قله سبلان شدیم بعد از رسیدن به ابتدای مسیر غربی پیمایش ما ساعت 5:45 شروع شد در ساعت 9:27 دقیقه بعد از مسیر ریزشی و سنگلاخی به ابتدای مسیر رسیده همگی تجهیز شدیم و به صورت کرده ی دو نفره به روش سرطناب، ضربدردی صعود انجام شد البته من با اجازه استاد راهنما که ایشون همکرده من بودند کل مسیر رو سرطناب صعود کردم یخچال غربی سبلان حدود شش طول طناب است. ما ساعت 13:30 تاج یخچال بودیم هوا رفته رفته داشت با ریزش برف،مه سرما دلچسبتر می شد با هدایت استاد راهنما به سرعت به جانپناه غربی رفته 20 دقیقه استراحت کردیم بعد فرود انجام شد و ساعت 17:00 به انتهای مسیر رسیده و با لندرور که از فبل هماهنگ شده بود در ساعت 17:45 به شابیل رسیدیم شب را به استراحت پرداختیم و فردای روز بعد یعنی 12 مهر 1402 به تهران برگشتیم