قله اشندر

ضریب خطر منطقه : ● خطرناک
تاریخ ثبت در سایت : 1402/7/8
تجهیزات یا تخصصها : اگر از تیغه ها عبور میکنید ترجیحا کلاه کاسکت

توضیحات : از غرب تهران تا انتهای روستای اشندر حدود یکساعت و نیم راه بود انتهای جاده خاکی اشندر در ارتفاع ۲۴۱۵ توقف کرده و ساعت ۷:۱۰ جمعه هفتم مهرماه ۱۴۰۲در یک هوای خوب اوایل پاییز حرکت را شروع کرده و با گذر از راه بند ماشین حرکت را در جاده خاکی ادامه دادیم تابعد از یک ربع به تک درختی رسیدیم که علیرغم اینکه داخل آنرا سوزانده بودند هنوز زنده بود و با برگ‌های خود به زندگی سلام میداد هرچند بدنه اش خمیده شده بودساعت ۷:۳۰ به درخت دیگری رسیدیم که از کنار سنگ بالای آن چشمه ای جاری بود سپس با گذر از کنار فنس پادگان به دشت وسیعی رسیده و صبحانه را خورده و سمت راست را جهت قرارگیری روی خط الراس در پیش گرفتیم البته برای افراد مبتدی این مسیر توصیه نمیشه بعد از گذر و گاها دست به سنگ ابتدا به قله فرعی و ساعت ۱۰:۴۵ به قله تابلودار اشندر رسیده و بعد از گرفتن عکس ساعت ۱۱ بازگشت را از مسیر مخالف شروع کردیم که کمی صخره ای بود و سپس وارد شیب دره شده و با گذر از کنار آبشخور گوسفندان به دشت وسیع رسیده و با رسیدن به درخت کنار چشمه نهار را خورده و ساعت ۱۳:۱۵ به کنار ماشین رسیدیم برای افراد مبتدی مسیر برگشت برای صعود توصیه میگردد