قله چپکرو از گرمابدر

تجهیزات یا تخصصها :

توضیحات : این برنامه در مهر 1402 اجرا گردید
نکات
مسیر اصلی و کوتاه تر صعود به قله چپکرو از روستای یالرود هست ولی ما به دلیل اینکه می خواستیم مسیر دشت لار رو پیمایش کنیم از گرمابدر صعود کردیم
ما این برنامه را به صورت یک روزه در 16 ساعت اجرا کردیم. اگر قصد دارید به صورت دو روزه و با شبمانی اجرا کنید بهترین جا برای کمپ زدن در دشت لار یا دشت سفیداب هست
در برخی قستها مسیر رفت و برگشتی که رفتیم کمی متفاوت است. مثلا هنگام فرود از قله چپکرو از شن اسکی برگشتیم که برای صعود مناسب نیست. هنگام استفاده از ترک به این مساله توجه کنید
ما خودروی شخصبی خود را تا نزدیکی گردنه یونزا بردیم. دقت کنید که جاده خاکی ای که از محیط بانی گرمابدر شروع می شود و تا تنگه یونزا ادامه دارد ممکن است از محیط بانی بسته شده باشد. بعضی از فصول این مسیر بسته است. نکته دیگر این که این جاده خاکی از جایی که ما خودرو را پارک کردیم کیفیت خوبی ندارد و برای خوردوی سواری مناسب نیست. اگر میخواهید تا خود تنگه یونزا را با خودرو برید بهتر هست با نیسان هماهنگ کنید
در دشت لار در زمانی که ما رفتیم رودخانه ای جریان نداشت. اگر میخواهید بهار و یا اوایل تابستان از دشت لار عبور کنید باید از رودخانه های عریضی عبور کنید. پس دمپایی و پوشاک اضافه در صورت خیس شدن همراه داشته باشید
در منطقه عشایر سرخک چشمه برای برداشتن آب هست
از گردنه جنوبی قله چپکرو تا قله شیب تندی داره و باید 500 متر ارتفاع رو در مسافتی کمتر از 2 کیلومتر صعود کنید
اگر قصد اجرای برنامه دشت لار تا یالرود را دارید باید از منطقه عشایر سرخک به سمت گردنه کبود و تنگه شرنج بروید و نیازی نیست به سمت شرق و مسیر چپکرو تراورس کنید
اگر قصد صعودهای خط الراسی را دارید می توانید پس از صعود قله چپکرو به سمت شرق رفته و قله های کهو، تخت خرس، دوخواهران ها، مخروطه سر و سه سنگ ها را صعود کنید

خلاصه گزارش برنامه :
ساعت 22:35 - حرکت از جاده گردنه یونزا در گرمابدر (2970 متر)
ساعت 23:35 - تنگه یونزا (2750 متر)
ساعت 12 بامداد - دشت لار (2650 متر)
ساعت 01:40 - آبشار سفیدآب (قو) (2800 متر)
ساعت 3 - عشایر سرخک (3100 متر)
ساعت 7 - گردنه جنوبی قله (3580 متر)
ساعت 8:30 - قله چپکرو (4085 متر)
فرود به سمت گرمابدر از همین مسیر و در نهایت ساعت 15 رسیدن به محل پارک خودرو در گرمابدر