یخچال غربی سبلان

تاریخ ثبت در سایت : 1402/6/15
مدت زمان : 12 ساعت و 45 دقیقه
بیشترین ارتفاع : 4811
تجهیزات یا تخصصها : کفش تک پوش . کلاه کاسک . کرامپون . تبر یخ . پیچ یخ . هارنس . کارابین . اسلینک . کوییک درا . طناب دینامیک . عینک آفتابی . فلاکس . مواد غذایی برای 2روز . کوله پشتی دستکش لباس مناسب . کت پر . کیت کمکهای اولیه . جی پی اس و

توضیحات : ساعت 3صبح روز 1402/06/12از تهران به مقصد شابیل حرکت کردم ساعت 13.45شابیل رسیدم ساعت15ی لندور کرایه شد به مبلغ 1400000ساعت 17به حسینه رسیدیم شب استراحت کردیم صبح روز 13دهم ساعت 5.30به سمت مسیر یخچال شمالی حرکت کردیم ساعت 7 صبحمحل کمپ یخچال شمالی بودم به سمت یخچال غربی حرکت کردم از شن اسکی گردنه بالا رفتیم و ساعت 8 صبح روی گردنه و زیر یال آذران بودیم یخچال غربی کاملا دیده میشد و ی تراورس انجام دادیم تا به یخچال رسیدیم ساعت 9.06بود ساعت 10.00استارت صعود یخچال و زدیم و ساعت 12.10از یخچال خارج شد بعد کمی استراحت بعه سمت راست به طرف بالا حرکت کردیم به پاکوبی که به قله ختم میشد رسیدیم شروع به صعود کردیم و ساعت 14.30 به قله رسیدیم و ساعت 15.00از مسیر شرقی که مسیر نرمال هم هست به طرف کمپ یا حسینه حرکت کردیم و در ساعت 17.45 به کمپ رسیدیم