قله قراول

بیشترین ارتفاع : 3155
تجهیزات یا تخصصها :

توضیحات : گزارش صعود به قله بکر و ثبت نشده قراول

ارتفاع قله : ۳۱۵۵ متر (با ترک جی پی اس )

مسیر صعود : جاده هراز ، جاده سازمان آب

تاریخ اولین صعود : 9 تیر 1402

باشگاه کوهنوردی بهمن تهران

سرپرست برنامه : حسن وحید محمدنیا

نفرات گروه : حسن وحید محمدنیا ، عاطفه عمرانی

گزارش صعود :

در آغازین روزهای گرم تابستانی روز ۹ تیر ساعت ۵ صبح از تهران حرکت خود را به سمت جاده هراز و پیچ سازمان آب قبل از پلیس راه شروع کردیم .
بعد از پارک ماشین و استراحتی موقت و خوردن صبحانه ساعت ۷ صبح استارت برنامه را زدیم .
بعد از جاده خاکی و ماشین رو در سمت چپ دره ای را می‌بینیم که رودخانه ای نسبتا کم آب از آن عبور می کند ، وارد تنگه شده و مسیر آنجا را پیمایش کردیم و در طی مسیر چند بار باید از مسیر رودخانه نیز عبور کرد .
تنگه را در بعضی نقاط با کمی شیب عبور کردیم و به دشت بزرگ و سرسبز رسیدیم .
در سمت چپ قله ولاره که بیش تر نیز ثبت کرده بودیم در روبروی دشت قله گلزرد و در سمت راست مان قله قراول خودنمایی می کند .
تنها مسیر بعد از عبور از تنگه راه مالرو است و پاکوپ ندارد ، مسیر خودمان را به سمت گل زرد و کمی راست تغییر دادیم و اول یال رسیدیم .
بوته های بزرگ زرشک در ابتدای یال زیبایی و سایه خنک و خوبی برای یک روز گرم تابستانی بود .
مسیر را ادامه دادیم تا به بلندترین نقطه رسیدیم از آنجا تازه قله ولاره در عقب تر دیده می شود ، حدود ۱۵۰ متر دیگر تا قله راه داشتیم و ادامه دادیم تا ساعت ۱۰ به قله رسیدیم و بعد از ثبت ترک و اسم قله و عکس به سمت پایین حرکت کردیم.
ترجیح دادیم از مسیر دیگری فرود داشته باشیم البته که به نسبت فرود خوب و راحتی داشتیم ولی همان مسیر صعود بهترین راه برای برگشت نیز می باشد .
و بالاخره ساعت ۱ ظهر صعودمان به یک قله زیبا و دوست داشتنی دیگر به اتمام رسید.