قله قاشمستان و بن رود دنا

تاریخ ثبت در سایت : 1402/4/4
مدت زمان : 25 ساعت و 47 دقیقه
بیشترین ارتفاع : 4450
تجهیزات یا تخصصها : کرامپون و کلنگ با توجه به بارش های زیاد فصل زمستان 1401بعد از جانپناه بیشتر مسیر پوشیده از برف ویخچال می باشد حتما کرامپون همراه داشته باشید

توضیحات : روز 5شنبه مورخ 1تیرماه 1402 ساعت 6 از بهبهان عازم خفر شدیم ساعت حدود1به خفر رسیدم بعد از صرف ناهار و استراحت وبستن کوله ها ساعت 3به سمت جانپناه حرکت کردیم مسیر تا پناهگاه ایمن و بدون برف می باشد ساعت 6ونیم به جانپناه رسیدیم چادر ها رو اطراف جانپناه برپا کردیم اطراف جانپناه چشمه وجود دارد ساعت 2و30بامداد بیدار شدیم وساعت 3و15دقیقه به سمت قله حرکت کردیم بعد از حدود نیم ساعت از مسیر به یخچال رسیدیم و کرامپون ها را بستیم و تا زیر قله.
زیرقله کرامپون ها را باز کردیم وساعت9و50دقیقه روی قله قاش مستان بودیم بدلیل باد شدید سریع ارتفاع کم کردیم وساعت 10و10دقیقه به سمت قله بنرود حرکت کردیم ساعت 11و40دقیقه روی قله بنرود بودیم.
ساعت11و55دقیقه اقدام به فرود کردیم بعد از رسیدن به گردنه مورگل(فرودگاه)کرامپون ها را دوباره بستیم ساعت14و50دقیقه جانپناه بودیم پس از 1ساعت استراحت ساعت16به سمت خفر حرکت کردیم وساعت17و30دقیقه برنامه در روستای خفر به پایان رسید.