آب بر- دررام- سیاو- ماسوله

امتیاز :   5   :   5
نام : آب بر- دررام- سیاو- ماسوله
نوع فعالیت : پیاده روی و دویدن
استان : زنجان , گیلان
میزان سختی : ● متوسط
مسافت : 15 KM
برنامه : 2 روزه
مناطق : آب بر، طارم- ماسوله
بهترین زمان برای این منطقه : خرداد- تیر
ضریب خطر منطقه : ● بی خطر
تاریخ ثبت در سایت : 1393/3/20
مدت زمان : ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 2422
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها : چادر- پانچو- گتر- باتوم کوه نوردی- وسایل کمپینگ- خوراکی

توضیحات : با درود
در تاریخ 14- 15 خرداد 1393 با جمعی از دوستان برای طی مسیر دررام – ماسوله به اتفاق 40 نفر از دوستان تهرانی، زنجانی و اراکی عازم منطقه شدیم . از آب بر با وانت به سمت باختر حرکت کردیم و پس از حدود 20 کیلومتر به "دررام" رسیدیم (نقطه 13). از این محل به سمت شمال حرکت کردیم و جاده فرعی آسفالته را ادامه دادیم تا به محل نقطه 14 "سبزه میدان". از این محل مسیر پیاده به سمت ییلاق سیاو ( نقطه 19) ادامه مسیر دادیم. مابین نقطه 14 و 18 مسیری معروف به 1000 پله با شیب بنسبت زیاد وجود دارد که با توجه به کوله پشتی های سنگینی که به همراه داشتیم گذر از این بخش دشوار و نفس گیر بود. نقطه 18 بخش زین اسبی کوه است و از این محل تا نقطه 19 (ییلاق سیاو) مسیر به نسبت هموار با شیب ملایمی قرار دارد که گذر از آن حتی با کوله های سنگین به نسبه آسان است. شب را در ییلاق "سیاو" اطراق کردیم (حدفاصل سبزه میدان تا سیاو حدود 5.8 کیلومتر). قرار شد دوستانی که نمی توانند ادامه مسیر بدهند به همراه کوله پشتی ها از طریق جاده خاکی سیاو- ماسوله به ماسوله منتقل بشوند و بقیه گروه روز جمعه 15 خرداد بدون بار سنگین به سمت ماسوله حرکت کردیم. حدفاصل نقاط 19-31 یک دامنه شیبدار با شیب ملایم وجود دارد و حدود 2.1 کیلومتر فاصله دارند که با توجه به نداشتن کوله پشتی به راحتی طی مسیر شد. از نقطه 31- 33 مسیری حدود 2.1 کیلومتر را پیمودیم تا به چند آغل در محل نقطه 33 رسیدیم. پس از طی مسافتی حدود 570 متر به آبشار کوچکی در نقطه 34 رسیدیم و برخی دوستان تنی به آب زدند. و بعد از آن با طی مسیری نزدیک به 950 متر به دشتی زیبا بنام "روبار دشت" رسیدیم که محلی برای چرای اسب ها و گاوها بود.نهار را در این محل صر ف کردیم ولی برخی دیگر این محل را برای اقامت و کمپینگ انتخاب کرده بودن. وجود چشمه ای کوچک و کم آب دسترسی به آب آشامیدنی ا میسر می ساز و امیدوارم که خشک نشود.
پس از نهار با طی مسافتی نزدیک به 4.6 کیلومتر به ماسوله رسیدیم؛ مابین نقطه 34 "روبار دشت" تا ماسوله در نقاط 38 به یک چشمه و در نقطه 40 به یک سنگ قبر برخورد کردیم که می تواند راهنمای خوبی برای یافتن مسیر درست باشد.
لازم به ذکر استکه کل مسیر پیاده روی از سبزه میدان تا ماسوله حدود 15 کیلومتر است و در صورتیکه این مسیر بدون کوله پشتی سنگین طی شود برای رده سنی 15-60 سال به راحتی قابل پیمایش خواهد بود.



تعداد دانلود : 446
تعداد نمایش : 4702
ثبت فایل از : علی  جلالی



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر







رضا خرادپور

5

1396/3/18

حمید خوانین

5

1393/3/20
مرسی علی جان