خونکهار

تاریخ ثبت در سایت : 1401/1/26
تجهیزات یا تخصصها :

توضیحات : گزارش صعود قله خونکهار
این برنامه در تاریخ 25 فروردین 1401 به همراه سیاوش شهیدی و مهدی امینی انجام شد.

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که برای صعود این قله از مسیر روستا نیاز به مجوز از دهیاری روستا هست. از طریق جاده چالوس، خروجی آتشگاه به روستای دروان رسیدیم و ساعت 7 پس از تعویض کفش ها و تنظیم کوله پشتی براه افتادیم.با گذر از مسیر اصلی روستا در جاده خاکی بالا دست دروان به مسیر ادامه دادیم که بسیار زیبا و دل انگیز بود. پس از نزدیک به 2.5 کیلومتر از طریق پلی چوبی به سوی دیگر رودخانه رفتیم و وارد باغی شدیم و به ناچار از جلو ساختمان منزلی گذشتیم و به یال اصلی صعود رسیدیم. در ابتدا از پاکوب حرکت می کردیم ولی همانطور که محو ریواس های فراوان منطقه شده بودیم از مسیر اصلی کمی منحرف شدیم و به ناچار برای اصلاح مسیر از دامنه ای پر شیب بالا رفتیم تا دوباره به پاکوب منتهی به قله رسیدیم. ساعت 8.46 به محلی مناسب برای صبحانه رسیدیم و پس از صرف صبحانه مجددا حرکت کردیم. بعد از صبحانه تا قله در مجموع پاکوب مشخص ولی پر شیب وجود دارد. ساعت 11.50 به قله رسیدیم و با توجه به باد تندی که می وزید زمیان زیادی روی قله نماندیم. با توجه به اینکه گتر همراه نداشتیم صلاح نبود از یال دیگری که قصد برگشت از آنرا داشتیم به سمت ماشین برگردیم (بدلیل وجود برف آبکی و فرو رفتن پاها در برف) لذا از همان مسیری که صعود کرده بودیم بسمت ماشین برگشتیم. ساعت 15 از همان باغ و پل چوبی که گفته شد گگذشتتیم و در ساحل غربی رودخانه نهارمان را صرف کردیم. نهایتا ساعت 16.30 به محل پارک ماشین رسیدیم و برنامه ای دیگر با تندرستی و دل خوش بپایان رسید.
نکات مهم:
روی قله آنتن دهی همراه اول وجود نداشت اما در نزدیکی نقطه 007 ارتباط تلفنی برقرار شد و توانستیم با همنورد غایبمان صحبت کنیم.
در مسیر پیمایش شده منبع آبی قابل اعتمادی وجود ندارد.
در حفظ و پاکیزگی منطقه کوشا باشیم.