قله سیاه سر منطقه سولقان

مدت زمان : 9 ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 2630
تجهیزات یا تخصصها :

توضیحات : در تاریخ ۲۳ دیماه ۱۴۰۰ ساعت شش بامداد با چهار دستگاه ماشین سواری از فلکه اول میدان شهران بطرف جاده امامزاده داوود حرکت کردیم و بعد از سولقان در محلی باسم پل چینی ها در مجاورت رستوران سایه ماشین ها را پارک کردیم و ساعت شش و سی دقیقه حرکت را از شیبی بطرف اتوبان تهران شمال و گذر از روی تونل این اتوبان شروع کردیم در مسیر بترتیب تابلوهای چم چم و سنگ آب و دره دو دره و سنبلا قرار دارند که روی هر کدام فلسفه نامگذاری آنان ذکر شده و سپس به باغ عسل رسیده و حدود نیم ساعتی برای صرف صبحانه و استراحت در این محل ماندیم و سپس از داخل دره جنب باغ مسیر را بطرف قله ادامه دادیم و با گرفتن ارتفاع به میزان برف موجود نیز اضافه میگشت و در نهایت با برف کوبی شیبی خود را به یال کوه مجاور قله رسانده و با تراورس این قله صخره های بزرگ قله سیاه سر نمایان گشت شاید بدلیل رنگ این صخره ها که به سیاهی میزند این نام را انتخاب کرده اند تا اینکه با پیدا کردن راه مناسب به بالای صخره دیواره مانند رفته و از پاکوبی خود را در ساعت ۱۱:۱۵ به قله رساندیم البته محل نصب تابلو چون کنار پرتگاه هست باید برای گرفتن عکس احتیاط کرد ساعت ۱۲ بازگشت را از مسیر خط الراس با قله مجاور شروع کرده و با کاهش ارتفاع خود را به دره مجاور باغ عسل رسانده و بعد از صرف نهار بطرف پایین حرکت کردیم و ساعت ۱۵:۳۰ به محل پارک ماشین ها رسیدیم