کرچان از همه جا

مدت زمان : 11 ساعت و 51 دقیقه
بیشترین ارتفاع : 3770
تجهیزات یا تخصصها : لوازم و پوشاک معمول کوهپیمایی در تایستان

توضیحات : این برنامه در تاریخ 25 شهریور 1400 به همراه همنوردان عزیزم، آقایان جلالی، مینایی، شریاندوست و سرکار خانم شهین فرزانه اجرا گردید.
قله کرچان از مسیر های مختلفی صعود میگردد. اما به همت دوست و همنورد عزیزم اقای جلالی، مسیر حدیدی از یال سنگی و گرده ای همجوار روستای همه جا طراحی گردید.
طبق ترک پیوست، پس از پارک ماشین در نقطه قید شده، ببه کمک نور هدلامپ ها پیماش از پاکوبی در کنرا جاده آغاز گردید و سپس بر روی یالی پرشیبی قرار گرفتیم و ادامه مسیر داده تا زیر گرده سنگی رسیدیم به به کمک دست به سنگ شدن از این مسیر عبور کرده و پس از گذر از گردنه ای مجدد سوار بر یالی شدیم که در نقاطی مجبور به عبور از روی تیغه ای سنگی بودیم و گاهی دست به سنگ شدن هایی در پیش روی ما قرار داشت.مسی را ادامه داده تا به دشت بزرگی رسیدیم که از انجا به بعد پاکوب تقریبا مشخصی تا زیر یال اصلی قله داشت. سپس از نقطه004 سوار بر یال پرشیب و اصلی قله شدیم و سرانجام در ساعت 13، بر فراز قله قرار گرفتیم و پس از استراحت کوتاهی و نوش جان کردن مقداری نسکافه و تنقلاتمسیر برگشت را پیش گرفتیم و از شن اسکی منتهی به دشت، ارتفاع زیادی کم کردیم و مسیر را ادامه داده و پس از میل نهار، نهایتا برنامه در ساعت 17:40 به پایان رسید.

چند نکته:
1- مسیر صعود برای افرادی که با فنون دست به سنگ شدن و عبور از تیغه ها آشنایی ندارند پیشنهاد نمیگردد.
2- این مسیر مناسب صعود در غالب گروه های پرتعداد نمیباشد.
3- در مسیر برگشت، چشمه اب قابل دسترس است.
4- انتن همراه اول و انیترنت بر روی قله قابل دسترس است.