سای-مهرچال-پیرزن کلوم

امتیاز :   5   :   5
نام : سای-مهرچال-پیرزن کلوم
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : تهران
میزان سختی : ● مشکل
مسافت : 15.6 KM
برنامه : 1 روزه
مناطق : تهران، رودبار قصران، روستای امامه و راحت آباد
بهترین زمان برای این منطقه : اردیبهشت تا آبان
ضریب خطر منطقه : ● معمولی
تاریخ ثبت در سایت : 1400/5/19
مدت زمان : 15 ساعت و 8 دقیقه
بیشترین ارتفاع : 3913
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها : کلیه لوازم و پوشاک کوهپیمایی در فصول گرم

توضیحات : این برنامه در تاریخ 1 مرداد 1400 به همراه همنوردان عزیزم آقایان امیر جلالی، حسین رسایی، سیامک هاشمی و رضا افجه ای اجرا گردیده است. لازم به ذکر است پیمایش از منطقه راحت آباد شروع شد و پس از صعود قلل سای، مهرچال و پیرزن کلوم در نهایت در انتهای دره مهر چال در روستای امامه به پایان رسید. به همین دلیل لازم بود یک دستگاه خودرو. در محل اتمام برنامه پارک گردد تا به هنگام برگشت و پایان برنامه، مشکلی جهت رسیدن به محل استارت و دیگر خودرو ها نباشد.
برنامه راس ساعت 5:36 در محل پارک خودرو آغاز گردید. دقت کنید از همان ابتدا بایستی سوار بر شیب تندی شوید و از گذر گاه های سنگی نه جندان سخت عبور کنید تا به دشت زیر قله سای برسید. از اینجا مسیر قدری گرده ای شده و بایستی دست به سنگ شوید. نقاط سخت تر مسیر در ترک با عنوان SANG و TGHEHA مشخص گردیده است. دقت کنید پس از عبور از تیغه ها بر فرار بلندی ای قرار خواهید گرفت که پرتگاتی در زیر آن وجود دارد که در ترک هم مشخص شده است. از کنار پرتگاه پاکوب را ادامه داده تا به قله سای برسید. ( ارتفاع 3774 متر ).
ما در ساعت 11:55 دقیقه به قله فوق رسیدیم. سپس به سمت شرق و در امتداد مسیر ادامه داده و پس از پشت سر گذاشتن یالی نسبتا پرشیب، برفراز قله مهرچال با ارتفاع 3913 متر خواهیدایستاد. تیم ما در ساعت 13:19 بر فزار مهرچال بودیم. سپس به سمت شمال ادامه مسیر داده و کمی فورد آمده و سپس با گذراندن یالی با شیب متوسط، به قله پیرزن کلوم با ارتفاع 3852 متر خواهید رسید. ما در ساعت 14:49 دقیقه به قله رسیدیم.
جهت فرود هم میتوان از پاکوبی که در یال غربی قله هست به دشت مهرچال و چشمه مهرچال رسید و سپس پاکوب را ادامه داده و در جهت رودخانه و با تراورسی طولانی به ابتدای دره و روسای امامه خواهید رسید.

جند نکته:
1- برنامه از نوع خط الراسی میباشد. پس لازم است با آمادگی کافی در این برنامه شرکت کنید.
2- مسیر قله سای، در چند جا دارای دست به سنگ و لزوم گذر از تیغه های سنگی میباشد. پس پیشنهاد میگردد افرادی که ترس از ارتفاع دارند و یا با فنون دست به سنگ شدن آشنایی ندارند، در این برنماه شرکت نکنند. همچنین اجرای این برنامه به گروه های با تعداد بالا پیشنهاد نمیگردد.
3- در مسیر صعود، جشمه آبی وجود ندارد. اما از دشت مهرچال به بعد هنگاه فرود، آب دسترس است. لازم است آب به مقدار کافی همراه باشد.
4- آنتن دهی همراه اول به صورت متناوب در روی قلل قابل دسترس است.

همیشه برفزار باشد.
سیاوش شهیدی


تعداد دانلود : 40
تعداد نمایش : 478
ثبت فایل از : سیاوش شهیدی



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر







علی  جلالی

5

1400/7/17
سپاس