مسیرهای پیشنهادی – شناسایی کوه شب لارستان

امتیاز :   5   :   5
نام : مسیرهای پیشنهادی – شناسایی کوه شب لارستان
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : فارس , هرمزگان
میزان سختی : ● بسیار دشوار
مسافت : 36 KM
برنامه : 2 روزه
مناطق : زاهد محمود ، آوین سفلی ، رویدر ، گوین
بهترین زمان برای این منطقه : اوایل پاییز و زمستان
ضریب خطر منطقه : ● خطرناک
تاریخ ثبت در سایت : 1400/4/28
مدت زمان : 16 ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 2681
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها :

توضیحات : مقدمه :
کوه شب به گویش محلی (کُوه شُو) گویند، به علت اینکه بعضی از تنگه‌های آن آفتاب گیر نیست و تاریک به نظر می‌رسد به نام کوه شو که همان معنی شب می‌باشد لقب گرفته‌است.
البته این کوه طبیعت زیبایی داشته و انسان از دیدن آن همه زیبایی به شوق می‌آمده و به همین علت عده‌ای معتقدند نام این (کوه شوق) بوده که به مرور (ق) از آخر آن حذف و به شو تغییر پیدا کرده‌است.
این کوه در منتهی الیه شرق لارستان فارس با استان هرمزگان واقع شده ‌است و حدود 2681 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و یکی از بلندترین کوه‌های جنوب ایران محسوب می‌شود و در قله آن که "پچادون" نام دارد در زمستان برف می‌بارد.
درضلع شمالی کوه شب روستای زاهدمحمود (باشدو) واقع است و در شرق آن روستای گوین از بخش رویدر هرمزگان و در غرب آن روستای هرمود عباسی در مسیر جاده لار-بندرعباس واقع شده است.

مسیر های پیشنهادی :

1- مسیر دره مقام : مسیری طولانی با شیب کم – اختلاف ارتفاع از محل شروع تا قله پچادون در حدود 2080 متر – طول مسیر رفت و برگشت در حدود 36 کیلومتر – چشمه در ابتدای مسیر – شیب متوسط مسیر در حدود 11/5 درصد

2- مسیر لمبیر و تنگ زندوی : مسیری نسبتا طولانی با شیب متوسط – اختلاف ارتفاع از محل شروع تا قله پچادون در حدود 2010 متر – طول مسیر رفت و برگشت در حدود 24 کیلومتر – چشمه در ابتدای مسیر – شیب متوسط مسیر در حدود 16/75 درصد
3- مسیر دره مادون – کلبه : مسیر کوتاه با شیب تند – اختلاف ارتفاع از کلبه تا قله پچادون در حدود 1740 متر – طول مسیر رفت و برگشت در حدود 17 کیلومتر - شیب متوسط مسیر در حدود 20/47 درصد

4- مسیر دره مادون – قله هاردی : قله هاردی با ارتفاع 2412 متر دومین قله کوه شب می باشد. مسیر کوتاه با شیب تند – اختلاف ارتفاع از کلبه تا قله هاردی در حدود 1470 متر – طول مسیر رفت و برگشت در حدود 8 کیلومتر – شیب متوسط مسیر در حدود 36/75 درصد

نکته 1 : مسیرهای پیشنهادی فوق تنها بر حسب نقشه های موجود در گوگل ارث و دیگر نقشه های موجود ترسیم شده است و تاکنون پیمایش نشده است. این مسیرها تنها برای کسانی که علاقمند به شناسایی مسیرهای بکر در کوه ها می باشند مناسب می باشد. بهتر است که در صعود به این کوه حتما از راهنمایی محلی های منطقه استفاده گردد.

نکته 2: بهترین زمان صعود به این کوه در اوایل پاییز و زمستان می باشد. در فصول بهار و تابستان دمای هوا در منطقه بسیار زیاد و طاقت فرسا می باشد.

نکته 3: اسامی دره ها و چشمه های کوه شب بر اساس نقشه های مختلف می باشد. این کوه بین استان فارس و هرمزگان واقع شده است. قله های پچادون و هاردی در محدوده استان فارس می باشند.



تعداد دانلود : 15
تعداد نمایش : 643
ثبت فایل از : فرشته امیدی



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر







فرزاد  ریحانی

5

1400/4/28