آهنگرک- صندوقچال- محمودچال- سیچال

امتیاز :   5   :   5
نام : آهنگرک- صندوقچال- محمودچال- سیچال
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : تهران
میزان سختی : ● متوسط
مسافت : 12.4 KM
برنامه : 1 روزه
مناطق : شمشک- دیزین
بهترین زمان برای این منطقه : اواخر اردیبهشت تا اوایل آبان
ضریب خطر منطقه : ● بی خطر
تاریخ ثبت در سایت : 1400/3/6
مدت زمان : 10 ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 3723
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها : تجهیزات معمول کوهپیمایی در فصول بدون برف

توضیحات : این برنامه در تاریخ 30 اردیبهشت 1400 به اتفاق همنوردان عزیزم احسان مینایی، رامین شریاندوست و سیاوش شهیدی انجام شد.
پس از پارک ماشین در ابتدای دره هملون و آماده شدن ساعت 6.05 بامداد استارت برنامه زده شد، با گذر از پل بزرگ فلزی و گذر از مدرسه یخنوردی وارد دره زیبا و سرسبز هملون شدیم، 6.42 از مقابل باغ پدری گذشتیم و برای تامین آب کافی یکی از همنوردان به سمت چشمه دائمی انتهای دره رفتیم. (متاسفانه محوطه سرسبزی که در اطراف این چشمه بود نیز با حصار کشی و تصرف های غیر اصولی تا چند وقت دیگر غیر قابل دسترس خواهد شد). پس از برداشتن آب ادامه مسیر دادیم و یال پر شیب شرقی آهنگرک رو در پیش گرفتیم، کمی بالاتر از تک درخت بزرگ اورس برای تنوع از یک مسیر دست به سنگ گذشتم (حدود 10 متر با گیره های فراوان اما سنگ های ریزشی، امکان گذر از طرفین برای عدم مواجهه با این بخش وجود دارد)، و مجدد به یال اصلی بازگشتم. ساعت 8.21 به محلی مناسب برای صرف صبحانه رسیدیم و پس از حدود 40 دقیقه مجددا یال پر شیب را ادامه دادیم تا در ساعت 10.11 به قله آهنگرک با ارتفاع 3389 متر رسیدیم، نزدیک به 40 دقیقه روی قله استراحت کردیم با گرفتن چند عکس، با استفاده از شکافی در جنوب قله آهنگرک، قله رو به سمت چکاد محمود چال ترک کردیم. با استفاده از پاکوب های موجود به گردنه رسیدیم و از قله صندوق چال گدشتیم ( این قله با سنگ های سیلیسی سفید رنگ مشخص است و نقطه آنرا ثبت نکردم) با گذر از کنار چال برفی کم وسعت و کم حجم مجددا به دامنه شیبدار قله محمودچال رسیدیم که فاقد پاکوب مشخص بود و شیب زیادی هم دارد، نرم نرمک ادامه دادیم و ساعت 12.06 به چکاد محمودچال به ارتفاع 3575 متر رسیدیم، پس از صرف نسکافه و تنقلات و گرفتن عکس های یادگاری بسمت باختر- شمال باختر حرکت کردیم و با گذر از نزدیک خط الراس و پرتگاه های موجود بسمت قله سیچال رفتیم تا بالاخره ساعت 13.44 به قله سیچال با ارتفاع 3723 متر رسیدیم. پس از استراحت کافی و صرف نهار از کناره غربی ساختمان دایره ای بتونی که روی قله سیچال ساخته شده و بسیار چهره زشتی را ایجاد کرده به سمت گردنه دیزین حرکت کردیم، با وجود پاکوب های فراوان در کنار حصار پیست اسکی نهایتا ساعت 15.43 به جاده آسفالته دیزین – شمشک رسیدیم که در این تاریخ مسدود است. در مسیر فرود با آژانس تماس گرفتیم و درخواست ارسال ماشین کردیم با رسیدن به موقع ماشین در محل گردنه برنامه ای دیگر با تندرستی و دلخوش به پایان رسید.
نکات :
1- پس از گذر از چشمه ای که توضیح داده شد در مسیر آب چشمه آب وجود ندارد پس اگر در فصول گرم این مسیر را پیمایش می کنید آب کافی همراه داشته باشید.
2- از قله آهنگرک به سمت قلل صندوق چال و سیچال پوشش آنتن همراه اول و اینترنت وجود دارد.
3- پیمایش کامل این مسیر در زمستان با توجه به حجم بالای برف در منطقه سخت و نیازمند آمادگی جسمانی و تجهیزات کامل زمستانی است.
4- شماره تماس آژانس: 02126512020 (4 نفر با کوله پشتی از گردنه تا ابتدای دره هملون 55000 تومن) .
5- برخی شنیده ها حاکی از اخذ ورودی توسط کارکنان پیست از افرادی است که بخواهند این مسیر رو برعکس صعود کنن.





تعداد دانلود : 86
تعداد نمایش : 667
ثبت فایل از : علی  جلالی



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر







سیاوش شهیدی

5

1400/3/7
سپاس… کامل و عالی بود گزارش