6 مسیر صعود به قله کوه سرخ شیراز - مجزا و خط الراس

امتیاز :   امتیازی داده نشده   :   0
نام : 6 مسیر صعود به قله کوه سرخ شیراز - مجزا و خط الراس
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : فارس
میزان سختی : ● مشکل
مسافت : KM
برنامه : 1 روزه
مناطق : شیراز
بهترین زمان برای این منطقه : بهار ، تابستان و پاییز
ضریب خطر منطقه : ● خطرناک
تاریخ ثبت در سایت : 1400/1/22
مدت زمان : ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 2850
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها :

توضیحات : کوه سرخ شیراز
این کوه در نقشه های سازمان نقشه برداری هم با همین نام ذکر گردیده است.
(در نقشه های موجود به ارتفاعات روبه روی قلات ، کوه قلات گفته شده است.)

نکته : به علت جنس رسی این کوه به آن کوه سرخ گفته می شود.
چندین مسیر برای صعود به قله کوه سرخ موجود می باشد که در زیر به 6 مورد آن که بیشتر مورد استفاده می باشد ذکر می گردد.
این کوه دارای چندین چشمه فصلی و یک چشمه دائمی (چشمه چویلی) می باشد.
توصیه 1 : با توجه به جنس کوه و داشتن پرتگاه های بلند و دست به سنگ های بسیار در تمامی مسیرها صعود به این کوه حتما با کوهنوردان حرفه ای و یا کوهنوردانی که سابق صعود و آشنایی با منطقه را دارند انجام گردد.
توصیه 2 : صعود به این کوه در فصل زمستان بسیار خطرناک می باشد.

مسیر 1-6 : این مسیر از کنار پارکینگ ماسه شویی شروع می شود و سپس از طریق دره دروازه و دره غولکی به گردنه ختم می گردد و در نهایت به قله می رسد. (طول این مسیر در حدود 3/6 کیلومتر و مدت زمان تقریبی صعود آن در حدود 2 تا 2/5 ساعت می باشد) – مسیر فوق درگیری کمی با سنگ دارد. (مسیر دارای پاکوب)

مسیر 2-6 : این مسیر نیز از کنار پارکینگ ماسه شویی شروع می شود و سپس از طریق دره دروازه و دره مرگ به گردنه ختم می گردد و در نهایت به قله می رسد. (طول این مسیر در حدود 3/2 کیلومتر و مدت زمان تقریبی صعود آن در حدود 2/5 تا 3 ساعت می باشد) – مسیر فوق دارای درگیری کمی با سنگ ولی با شیب تند می باشد. (مسیر دارای پاکوب)

مسیر 3-6 : این مسیر نیز از کنار پارکینگ ماسه شویی شروع می شود و سپس از طریق دره دروازه و ابتدای دره غولکی وارد یال بین دره مرگ و غولکی شده و به گردنه ختم می گردد و در نهایت به قله می رسد. (طول این مسیر در حدود 3/7 کیلومتر و مدت زمان تقریبی صعود آن در حدود 2/5 تا 3 ساعت می باشد) – مسیر فوق دارای درگیری زیاد با سنگ می باشد. (اکثر مسیر دارای پاکوب)

مسیر 4-6 : این مسیر نیز از کنار پارکینگ ماسه شویی شروع می شود و سپس از طریق دره کبکان و سپس دره قلعه به خط الراس و سپس به قله ختم می گردد. (طول این مسیر در حدود 5/3 کیلومتر و مدت زمان تقریبی صعود آن در حدود 3/5 تا 4 ساعت می باشد) – مسیر فوق دارای درگیری زیاد با سنگ می باشد. (مسیر دارای پاکوب کمی می باشد.)

مسیر 5-6 : این مسیر از باغ شهر دوکوهک شروع می شود و از طریق یال مشرف بر کوه به خط الراس کوه سرخ می رسد. (طول این مسیر در حدود 5/1 کیلومتر و مدت زمان تقریبی صعود آن در حدود 4 ساعت می باشد) – مسیر فوق دارای درگیری زیاد با سنگ می باشد. (اکثر مسیر دارای پاکوب)

مسیر 6-6 : این مسیر نیز از کنار پارکینگ ماسه شویی شروع می شود و سپس از طریق زندان دره و طی یک صعود سراسر دست به سنگ در نهایت به چشمه چویلی می رسد و سپس از طریق یال بالادست چشمه چویلی مسیر تا خط الراس و درنهایت به قله ختم می گردد. (طول این مسیر در حدود 6 کیلومتر و مدت زمان تقریبی صعود آن در حدود 4 تا 4/5 ساعت می باشد) – مسیر فوق دارای درگیری زیاد با سنگ و یک دست به سنگ حدود 12 متری روی خط الراس می باشد. (اکثر مسیر دارای پاکوب)

نکته : البته دو مسیر دیگر از طریق دره دروازه به چشمه چویلی وجود دارد.

الف – مسیر کاطهماسبی که از کنار پرتگاه می گذرد و مسافت آن از کنار ماسه شویی تا چشمه چویلی درحدود 4 کیلومتر و با مدت زمان تقریبی 2 ساعت می باشد.

ب- مسیر بالادست کاطهماسبی که در چند نقطه آن درگیری با سنگ دارد. مسافت این مسیر از کنار ماسه شویی تا چشمه چویلی در حدود 3/8 کیلومتر و با مدت زمان تقریبی 2 ساعت می باشد.

خط الراس :
خط الراس کامل کوه سرخ از پارکینگ ماسه شویی شروع می گردد و سپس از طریق زندان دره و چشمه چویلی و یال بالادست آن به خط الراس ختم می گردد و در نهایت نیز در باغ شهر دوکوهک به پایان می رسد. طول این خط الراس در حدود 11 کیلومتر و مدت زمان تقریبی آن نیز در حدود 6 الی 7 ساعت می باشد. (مسیر دارای درگیری بسیار زیاد با سنگ در تمام آن دارد)

جاده های دسترسی به کوه هم ارائه شده است.



تعداد دانلود : 120
تعداد نمایش : 1779
ثبت فایل از : فرزاد  ریحانی



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر