روته زمستانه

تاریخ ثبت در سایت : 1399/11/4
مدت زمان : 3 ساعت و 11 دقیقه
بیشترین ارتفاع : 3205
تجهیزات یا تخصصها : لباس کامل فصل شامل: لباس بیس، شلوار و تی شرت ترکینگ، کاپشن گرتکس، کاپشن پر، کلاه آفتابی، کلاه پلار، جوراب دو جفت/ کفش/ کوله پشتی یک روزه/ فلاسک آب جوش/ غذای دو روز/ آب/ کیت بقا/ کیت کمک های اولیه/ وسایل جهت یابی/ طنابچه انفرادی/ دو عدد کارابین/ یک عدد تسمه

توضیحات : روز پنج شنبه 21 آذر ماه 1398 ساعت 04:30 صبح با خودرو سواری شخصی در قالب یک تیم 3 نفره از تهران میدان نوبنیاد راهی روستای روته شدیم. پس از عبور گردنه قوچک و میدان اصلی به سمت فشم و روستای روته تغییر مسیر دادیم. در ادامه حوالی ساعت 05:30 صبح به پای کار یعنی روستای روته رسیدیم. ماشین را پارک کرده و از کنار روستا پیمایش ما آغاز شد. از جهت شمالی روستا برای شروع پیمایش سوار یک یال شدیم. هوا تقریبا سرد بود. در مسیر هیچ تیمی در منطقه وجود نداشتند و به معنی این بود که باید تیم 3 نفره ما کل مسیر را برف کوبی میکرد. پس از دو ساعت و نیم پیمایش یعنی حوالی ساعت 8 صبح به ابتدای یالی رسیدیم که بسیار پر شیب بود. در واقع اینجا ابتدای گرده غربی قله روته است. در این نقظه وقتی که به جهت شرق بچرخید قله بسیار زیبای دماوند رخ نمایی میکند. در همان نقطه یعنی ابتدای گرده صبحانه ای صرف کردیم. پس از صرف صبحانه سوار بر گرده غربی شدیم. مسیر بسیار پر شیب بود و در بخش هایی بایستی با حمایت طناب پیمایش میکردیم. احسان که در زمینه سنگنوردی از ما قویتر بود جلوتر میرفت و با ایمن سازی و ثابت گذاری با طنابچه ما هم با گره بولین مسیرهای کوتاه رو صعود میکردیم. پس از چند بده بستان روی خط الراس اصلی قرار گرفتیم. در اینجا برای ادامه مسیر باید یک مسیر دیواره ای را دور میزدیم؛ به همین جهت چند متری فرود رفته و مجدد از یک دهلیز ایمن بر روی خط الراس صعود کردیم. مسیر را ادامه دادیم و ارتفاع صعودمان بیشتر شد؛ وقتی به صد متری قله رسیدیم یعنی در ارتفاع 3206 متر متوجه شدیم که صد متر باقی مانی برای صعود قله بسیار خطرناک است به جهت اینکه دارای نقاب های برفی بود و احتمال ریزش و سقوطمان را داشت. ساعت حوالی 13:30 ظهر بود؛ به اتفاق در همان نقطه تصمیم به فرود گرفتیم. مسیر فرودمان کمی متفاوت از صعود از طریق یک دهلیز ایمن زیر قله در جهت جنوب بود. دهلیز را فرود رفته و در یکئ محل ایمن توقفی برای صرف ناهار کردیم. در ادامه روی همان یال صعود سوار شدیم تا اینکه در نهایت در ساعت 16 عصر به پای کار بعنب روستای روته رسیدیم.
در ادامه پس از سوار شدن به ماشین به سمت تهران حرکت کرده و در نهایت حوالی ساعت 18 عصر به تهران رسیدیم و برنامه ما به پایان رسید.