هنیز به عسل محله و صعود قله سیالان

امتیاز :   امتیازی داده نشده   :   0
نام : هنیز به عسل محله و صعود قله سیالان
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : قزوین
میزان سختی : ● مشکل
مسافت : 29 KM
برنامه : 2 روزه
مناطق : الموت
بهترین زمان برای این منطقه : تابستان
ضریب خطر منطقه : ● بی خطر
تاریخ ثبت در سایت : 1399/11/4
مدت زمان : 12 ساعت و 14 دقیقه
بیشترین ارتفاع : 4189
کمترین ضریب خطا : 5
تجهیزات یا تخصصها : لباس کامل فصل شامل: لباس بیس، شلوار و تی شرت ترکینگ، کاپشن گرتکس، کاپشن پر، کلاه آفتابی، کلاه پلار، جوراب دو جفت/ کفش/ کوله پشتی دو روزه/ کیسه خواب/ صندل/ زیرانداز کیسه خواب/ چادر و زیرانداز/ وسایل پخت و پز/ فلاسک آب جوش/ غذای دو روز/ آب/ کیت بقا/ کیت کمک های اولیه/ وسایل جهت یابی

توضیحات : روز یکشنه مورخه 17 شهریور 1398 ساعت 10 صبح در قالب یک تیم دو نفره از تهران راهی قزوین و منطقه الموت شدیم. پس از رسیدن به قزوین از طریقه گردنه قزوین به الموت به منطقه زیبای الموت رسیدیم. ساعت حوالی 3 بعد از ظهر در منطقه الموت یک تیم دیگر از هیات کوهنوردی شهرستان آبدانان به ما ملحق شده و همگی با خوردوی سواری شخصی راهی روستای هنیز شدیم. پس از رسیدن به روستا با استقبال آقای قبادی از بومیان منطقه در خانه روستایی ایشان برای شب مانی مستقر شدیم. در خانه گرم و صمیمی آقای قبادی شامی صرف کرده و به خواب رفتیم. صبح روز بعد یعنی دوشنبه مورخه 18 شهریور از روستای هنیز به سمت محل کمپ و شب مانی حرکت کردیم.
*نکته از آنجایی که مقدار وسایل شب مانی مان زیاد بود از یک قاطر محلی بارهای شب مانی را به محل کمپ منتقل کردیم.
بعد از بارگیری وسایل ساعت 08:00 صبح از محل روستای هنیز پیمایش ما آغاز شد. همین که از باغات روستا گذر میکنید برای سوار شدن روی یال صعود بایستی یک فرود کوتاه و عبور از رودخانه کنار روستا داشته باشید. این رودخانه حاصل برف آب های قله سیالان می باشد که باعث آبادانی این روستای زیبا شده است. پس از عبور رودخانه که یک پل مناسب هم داشت از طریق یال جنوبی سوار مسیر شدیم. آقای قبادی هم با فاصله ای نزدیک در حال انتقال بارهای ما به محل کمپ بود.
مسیر صعود بسیار طولانی و در بخش هایی دارای شیب زیادی بود. پس از 4 ساعت پیمایش به یک گوسفندسرا رسیدیم که در نزدیکی جانپاه قله سیالان قرار دارد. کمی بعد حدود یک ربع بعد به پناهگاه قله سیالان رسیدیم. این پناهگاه دارای دو طبقه و با ظرفیتی حدود 8 نفر در ارتفاع حدودی ........ ساخته شده است. در کنار پناهگاه استراحتی کرده و ناهاری صرف کردیم. پس از صرف ناهار مسیر را از یال بالای پناهگاه ادامه داده تا اینکه در ساعت 14:00 بعد از ظهر پس از حدودا 6 ساعت پیمایش به محل زیبای کمپمان رسیدیم. در نزدیکی محل کمپ یک چشمه خوب و پر آب وجود داشت.
پس از رسیدن به محل شب مانی وسایل را از قاطر پیاده کرده و با تشکر از آقای قبادی از ایشان خداحافظی کرده و ایشان به روستای هنیز بازگشتند.
کمپمان را در قالب چند چادر 2 نفره برپا کردیم و با توجه به اینکه زمان زیادی داشتیم با عکاسی از طبیعت منطقه لذت کامل را بردیم.
در ادامه با تاریک شدن هوا ضامی صرف کرده و درون چادرهایمان به خواب رفتیم.
صبح روز بعد یعنی سه شنبه مورخه 19 شهریور 99 ساعت 06:00 پس از جمع آوری کمپمان ب با کل بارها به سمت قله سیالان حرکت کردیم. مسیر ادامه همان یال جنوبی بود که در این بخش تقریبا حوالی خط الراس شیبش هم کمتر شده بود.
بر روی خط الراس مکانی تحت عنوان دو راهی دشت دریاسر و قله سیالان، بارهای سنگین را در نقطه ای امن قرار دادیم و به کوله ای سبک به سمت قله حرکت کردیم. حوالی ساعت 08:30 صبح پس از 2 ساعت و نیم پیمایش همه ی اعضای تیم موفق شدیم قله سیالان را به ارتفاع 4174 متر صعود کنیم. روی قله باد شدیدی در حال وزیدن بودن اما جایی را یافته و دقایقی را روی قله استراحت کردیم.
بر فراز قله سیالان که قرار میگیرید نمایی زیبا از دو استان قزوین و مازندران نمایان است. در رخ غربی سیالان منطقه بسیار چشمد نواز علمکوه و تخت سلیمان مشخص است.
پس از صعود قله و گرفتن چند عکس یادگاری از همان مسیر صعود به سمت گردنه و دو راهی بازگشته وسایلمان را برداشته و اینبار در جهت جنوب به سمت دشت دریاسر سرازیر شدیم. این مسیر در واقع همان مسیر یال شمالی صعود قله سیالان است.
این مسیر در بخش هایی دارای شیب زیادی بود و از آنجایی که هوا کاملا مه آلود شده بود با دقت مسیر را فرود رفتیم. هر چه پایین تر میرفتیم کم کم درختان هیرکانی رخ نمایی میکردند تا اینکه در نهایت در ساعت 13 ظهر به دشت بسیار زیبای دریاسر رسیدیم. درون دشت چند گوسفندا بود.
در ادامه مسیرمان را از دشت به سمت جنوب ادامه دادیم تا اینکه بالاخره ساعت 14 بعد از ظهر به روستای عسل محله رسیدیم.
در حوالی روستا مکانی برای استراحت از قبل رزرو کرده بودیم و پس از رسیدن در آنجا مستقر شدیم.
*نکته: دو نفر از دوستان که با سواری شخصی ما را تا روستای هنیز رسانده بودند همان روز با خودرو خود را به منطقه تنکابن و روستای عسل محله رسانده بودند و در هنگام برگشت تیم ما به استقبالمان آمدند.
پس از استقرار و استراحتی کوتاه از طریق جاده چالوس به تهران بازگشتیم و برنامه مفصل ما با صعود یک قله 4000 متری و پیمایشی بسی طولانی از قزوین به مازندران به پایان رسید.



تعداد دانلود : 142
تعداد نمایش : 367
ثبت فایل از : حسین رسایی



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر