صعود قله ناظر بزرگ

امتیاز :   امتیازی داده نشده   :   0
نام : صعود قله ناظر بزرگ
نوع فعالیت : کوه نوردی
استان : مازندران
میزان سختی : ● مشکل
مسافت : 14 KM
برنامه : 1 روزه
مناطق : پلور-پنجاب-روستای نمار- دشت دریوک
بهترین زمان برای این منطقه : تابستان
ضریب خطر منطقه : ● معمولی
تاریخ ثبت در سایت : 1399/10/24
مدت زمان : 6 ساعت و دقیقه
بیشترین ارتفاع : 4265
کمترین ضریب خطا : 0
تجهیزات یا تخصصها : در صعودها، باتون کوهنوردی، بلوز و شلوار بیس (لایه اول)، کاپشن و شلوار پلار (لایه میانی)، کاپشن و شلوار بادگیر یا گورتکس،کفش کوهنوردی مناسب فصل، گتر، جوراب پشمی، کلاه ضد طوفان، دستکش دوپوش، عینک آفتابی، کلاه آفتابی، چراغ پیشانی (هد لمپ) و طناب انفرادی ضروری است.

توضیحات : ابتدای مسیر روز شنبه 10/3/1399 ساعت 7 صبح پس از طی حدود نیم ساعت وارد دشت زیبای دریوک چمن شدیم که یکی از جاذبه های این صعود می باشد. بعد از گذشتن از رودخانه که نیاز به (آب زدن) داشت، صبحانه خورده به ادامه مسیر پرداختیم.
از این دشت علاوه بر صعود قلل ناظر کوچک و بزرگ که از دره‌ی موسوم به «پنیری » انجام می شود، می توان از طریق دره دیگری که در غرب این دشت واقع است ، به قلل منطقه «خط‌ الرأس دو خواهران » و « هفت سران لار » نیز صعود کرد.
دره پنیری از دریوک چمن شروع شده بعد از ۵ کیلومتر به دو قسمت تقسیم می شود که قله ناظر کوچک از دره شمالی (راست) و قله ناظر بزرگ از دره غربی (چپ) صعود می شود. باید توجه داشت که دره غربی بعد از گذشتن از یک گوسفندسرا ، کمی تنگ می شود که می توان از راه های پاکوب سمت چپ این دره استفاده کرده خود را به بالای آن رساند. پس از طی مسیرهای گفته شده در ساعت 1 ظهر به قله رسیدیم، و بعد از 20 دقیقه استراحت و صرف نهار ، مسیر برگشت را در پی پیش گرفتیم. و ساعت 6 عصر به ابتدای مسیر استارت برنامه رسیدیم.



تعداد دانلود : 74
تعداد نمایش : 532
ثبت فایل از : سحر نامدارزنگنه



دانلود GPS   افزودن به لیست علاقه مندیها  


GPS Convertor : پس از دانلود برای تبدیل فایلهای gdb. به gpx. اینجا کلیک نمایید

و لینک نرم افزار ها و سایتهای مختلف دیگر