عرقچین به کلکچال

پایان برنامه : ساعت1940
مکان استارت برنامه : پارک نیلوفر- دارآباد
مکان اتمام برنامه : پارک جمشیدیه
* مجموع مسافت جمعا 15.7km( صعود : حدود 8km- فرود: حدود 8km)

گزارش صعود به قله عرقچین و کلکچال جمعه مورخه 30/8/99
صعود به قله عرقچین و کلکچال و برکشت از گردنه اسپیلت و پارک جمشیدیه
در آخرین روز فصل پاییز 990830 جمعه و یکی هوای صاف ، ساعت0530 در محل پارک نیلوفر – محله داراباد( ارتفاع 1780متر) قرار گذاشتیم و دوستان در این محل به هم پیوستیم ( جمعا 10 نفر ) در ساعت 00600 استارت زدیم . مسیر از داخل پارک نیلوفر آغاز شده و پس از عبور از پارک مسیر در داخل آبریز شروع شد و پس از طی حدود 820 متر مسافت تا ابتدای یال جنگل بانی (ارتفاع 1960متر )ادامه پیدا کرد .از ابتدای همین پاکوب برف بر روی زمین از بارش های 3 روز قبل نشسته بود و در مسیر تردد کوهنوردان را داشتیم . مسیر پاکوب پهنی بر روی یال در پیش رو داشتیم . ازمیان درختان کاج مسیر را دامه دادیم تا به اولین استخر جمع آوری آب رسیدیم و مسیر پاکوب را دوباره ادامه دادیم تا به استخر دوم در ساعت 0734 ( ارتفاع 2270متر)رسیدیم و در این محل صبحانه صرف شد . پس از 20 دقیقه مسیر را از پاکوب به سمت قله ادامه دادیم . مسیر از این نقطه به دو قسمت تقسیم میشد مسیر یال مستقیم به قله میرسید و مسیر سمت راست پس از تراورس از یک شیب 40 درجه به قله میرسید . تصمیم بر این شد که برای دیدن زیبایی های مسیر ابتدا تراورس کنیم و سپس شیب را به سمت قله ادامه دهیم . ( لازم به ذکر است در این مسیر برف به اندازه 40 سانت نشسته بود و این مسیر مناسب زمانهایی که برف سنگین نشست کرده است به خاطروقوع بهمن مناسب نمی باشد ) در ساعت 0953 به قله عرقچین رسیدیم ( ارتفاع 2670 متر )

پس از چند دقیقه استراحت بر روی قله مسیر را به جهت شمال ادامه دادیم . مسیر کاملا در مه بود . به مسافت حدود 500 متر کاهش ارتفاع داشتیم . پس از طی حدود 1000 متر و افزایش ارتفاع ( ارتفاع 2800متر) مه تمام شد و در کنار صخره ها چند لحظه توقف نمودیم تا گروه کامل شود . از آب شدن برف ها در این سخره ها آب گوارایی بود که از این آب گوارا و سرد برداشتیم و مسیر را کمی به عقب برگشتیم و از سمت چپ در دره به سمت قله کلکچال ادامه دادیم تا به ابتدای یال رسیدیم . یال را تا انتهای بند الشگاه ادامه دادیم و پس از چند دقیقه توقف دوباره مسیر را شروع به حرکت کردیم.از ابتدای این یال قله کلکچال اصلی و فرعی به وضوح در روبرو دیده می شود . در ساعت 1349 به قله کلکچال ( ارتفاع3340متر) رسیدیم . پس از 30 دقیقه حضور بر روی قله مسیر به سمت قله فرعی ، گردنه اسپیلت و سپس اردوگاه ادامه پیدا کرد . با توجه به برف کوبی که از ابتدا تا گردنه اسپیلت داشتیم در ساعت 1715 به اردوگاه رسیدیم و ناهار صرف شد . پس از حدود 1 ساعت توقف در اردوگاه مجددا مسیر را به سمت ایستگاه 3 و سپس درب ورودی پار جمسیدیه ادامه دایم . در ساعت 1940 به درب ورودی پارک جمشیدیه رسیدیم و برنامه به پایان رسید

ترک در gaiagps موجود است
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
توضیحات : استفاده از ترک مسیر ها در جی پی اس بدون گذراندن دوره های تئوری و عملی جهت مبتدیان و حتی افراد باتجربه در کوهنوردی می تواند بسیار خطرناک باشد.
اینجانب تمامی مسیر هایی را که شخصا ثبت نموده‌ام را جهت استفاده کوهنوردان و آشنایی و بهره گیری از آن دسته از افرادی که صلاحیت و توانایی استفاده از آن را دارند گذاشته‌ام لذا اینجانب هیچگونه مسئولیتی درباره حوادث احتمالی افراد، چه مبتدی و چه کهنه کار را به عهده نمی گیرم و مسئولیت کامل استفاده از این مسیرها‌ی جی پی اس به عهده استفاده کنندگان می باشد