سرکچال

تاریخ ثبت در سایت : 1399/3/24
تجهیزات یا تخصصها : لوازم معمول کوه پیمایی

توضیحات : گزارش برنامه صعود قلل 3 گانه سرکچال ها
این برنامه در تاریخ 22/3/1399 به اتفاق احسان مینایی، حسین رسایی و سیاوش شهیدی انجام شد. ساعت 5.50 دقیق از روستای سپیدستان استارت زده شد، از مسیر پاکوب بسمت جانپناه لچنی حرکت کردیم، پیش از رسیدن به جانپناه ، از مسیر منحرف شدیم و از یال دیگری که فاقد پاکوب است و شیب تندتری نسبت به یال صعود اصلی ( از جانپناه لچنی- گردنه) دارد به سمت خط الراس حرکت کردیم.
ساعت 11 بر روی سرکچال 1 ایستادیم و بعد از استراحت مختصر به سمت سرکچال 2 و 3 حرکت کردیم، نهایتا ساعت 13 به سرکچال 3 رسیدیم و نزدیک به 1 ساعت از مناظر زیبای منطقه لذت بردیم. در روز صعود هوا بسیار سردتر از حد انتظار بود و طبق گفته سایت های هواشناسی؛ توده هوای ناپایدار در قلل برج و خلنو غوغایی بپاکرده بودند و به طبع قلل سرکچال نیز متاثر از این توده هوا بود. ساعت 14 بسمت جانپناه لچنی شروع به فرود کردیم، با توجه به لکه های بزرگ برف که در دامنه جنوبی زیر قله باقی مانده بود و در نظر گرفتن احتمال وجود تله های برفی بهتر دیدیم که از مسیر پاکوب بسمت جانپناه ارتفاع را کم کنیم تا از خطرات احتمالی اجتناب کرده باشیم. بعد از رسیدن به جانپناه و صرف نهار ساعت 16 به سمت ماشین ها مجددا حرکت کردیم ، با استراحتی کوتاه در بالای روستا نهایتا ساعت 18 برنامه با سلامتی به پایان رسید.